×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
مسئولان فرهنگی باید کشور را از وابستگی فرهنگی نجات دهند

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اگرچه امروز در حقیقت ما در مقابل دشمن قرار داریم و تحریم حربه دشمن علیه ملت ماست و هر روز آمریکا به بهانه‌هایی مانند حمایت از تروریسم یا نقض حقوق بشر ما را متهم می‌کند تا این تحریم اقتصادی را ادامه دهد، اما ول‌انگاری فرهنگی بدتر از تحریم است.

وی بیان داشت: مسئولان فرهنگی باید کشور را از وابستگی فرهنگی نجات دهند و نسبت به این مسئله مهم نباید بی‌تفاوت باشند.

حسینی با تاکید بر اقتصادمقاومتی در برابر تحریم‌های ظالمانه، برنامه‌ریزی فرهنگی غنی از ارزش‌های اسلامی و مناسب را نیز مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

وی گفت: باید با حرکت جهادی و روحیه استکبارستیزی حرکت کنیم و نگاه به بیرون و دست دشمن برای حل مشکلات نداشته باشیم، آمریکا بدعهدی و بد قولی خود را نشان داده و نمونه آن اعتماد محمد مرسی رئیس جمهور مصر پس از تحولات و انقلاب آن کشور بود که در نهایت حکم اعدام وی صادر شد.

امام جمعه سیرجان با تبریک ماه مبارک رمضان و توصیه به کسب فیوضات از اوقات و لحظه‌های این ماه، به تشکیل ستاد احیای امر به معروف شهرستان با حضور مسئولان و فعالیت جدی این ستاد اشاره کرد.

حسینی افزود: یکی از مصوبات این ستاد جلوگیری از روزه‌خواری در ملاء عام است، در فضاهای مجازی تبلیغ علیه روزه و تشویق به روزه‌خواری شده است، لذا باید تذکر لسانی همگانی و فراگیر شود و چنانچه در مواردی این روزه‌خواری علنی و ادامه یابد دادستان حکم تعزیر را برای فرد خاطی اجرا کند.

وی به سخنان رهبری معظم در حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: رهبری فرمودند انقلابی بودن در همه دوران‌ها می‌تواند باشد، حتی کسانی که امام را هم ندیدند می‌توانند انقلابی بوده و اعتقاد به اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی و معتقد بر محوری بودن مردم در اسلام از شاخصه‌های انقلابی بودن است.

خطیب جمعه سیرجان افزود: رهبری نظام پیشرفت و تکامل را در پایبندی به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عنوان کردند و داشتن تقوای سیاسی و دینی را از مسائلی ذکر کردند که می‌توان با آن یک انسان متعبد، مومن و انقلابی شد.

حسینی خاطرنشان کرد: ما دخالت آمریکا و عربستان در منطقه و در کشورهای عراق، سوریه و یمن را محکوم کرده و امیدواریم رزمندگان اسلام و مسلمانان روند مبارزه با داعش را تا پیروزی کامل و پاکسازی شهرهای خود از لوث وجود تروریست‌ها ادامه دهند که پیروزی نزدیک است.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: سیرجان دومین شهرستان باغی استان کرمان است و کشاورزان آن نیازمند حمایت دولت از تولیدات داخلی هستند.

حسینی بیان داشت: لازم است با ایجاد سردخانه‌هایی از نابودی صیفی‌جات و مرکبات جلوگیری کنند و برای کمک به کشاورزان از واردات برنج، گندم، مرکبات و ذرت جلوگیری شود و صادرات هم رونق یابد تا تولید داخلی صدمه نبیند.

امام جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و ایشان را نقش‌آفرین و یاری‌گر اسلام و رسول خدا(ص) در دوران تحریم‌های دشمنان دین نوپای اسلام عنوان کرد که توانست با ثروتش به کمک مسلمانان و اسلام و پیامبر بشتابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.