×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
کشتار مسلمانان بی گناه در کشمیر محکوم است/مسلمانان متحد در برابر ستمگران ایستادگی کنند

به گزارش “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیرجان اظهار داشت: اتهاماتی همچون موضوع حقوق بشر، دخالت کشور ما در کشورهای دیگر و بهانه‌هایی همچون عدم ورود خدمات مستشاری نظام اسلامی با کشور عراق و سوریه نشان از کینه دیرینه آمریکا با ملت ایران دارد.

وی ادامه داد: برخورد خوب و قاطع مسئولان نظام در برابر بدعهدی آمریکا در روزهای اخیر مناسب بود و باید گفت چنانچه به تعهدات برجام عمل نشود، مهندسان، جوانان و متخصصان ملت قهرمان، مجبور هستند برگشت به مسائل اولیه هسته‌ای که استفاده صلح‌آمیز و فناوری روز در انرژی هسته‌ای را داشته باشیم.

امام جمعه سیرجان عنوان کرد: ما از حقوق خود چشم پوشی نکرده و آنچه به خاطر برجام از دست داده‌ایم به زودی احیا می‌کنیم.

حسینی با محکومیت شیطنت دولت فرانسه در ورود منافقان به کشورش به کشورهای حامی تروریست هشدار داد دست از حمایت و یا پرورش تروریست بردارند که امروز آتش همین تروریست‌ها دامان خودشان را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه ملت فرانسه در آتش اقدامات تروریستی می‌سوزد هنوز دولت فرانسه به منافقان سرگردان که ریشه تروریستی هستند پناه می‌دهد و از آنها حمایت می‌کند.

خطیب جمعه سیرجان، کشتار مسلمانان مظلوم در ایالت کشمیر را نیز محکوم کرد و گفت: ۹۴ درصد این ایالت مسلمانان هستند که امروز مورد ظلم دولت هند با توطئه‌های مستکبران قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده می‌شوند.

حسینی اضافه کرد: امیدواریم مسلمانان متحد در برابر ستمگران ایستادگی کنند و مسئولان این ایالت و کشور هند دست از ظلم و ستم و کشتار مردم بردارند که در نهایت این ظلم‌ها به ضرر ظالمان تمام می‌شود.

وی با ذکر یاد و خاطره شهدای محراب به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران در ۵ مرداد سال ۵۸ اشاره کرد و ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی بیش از ۸۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود.

حسینی اذعان داشت: ما نیز به روح شهدای محراب و همه ائمه جمعه و کسانی که در ستادهای نماز جمعه سراسر کشور زحمت کشیدند و برای اقامه نماز جمعه برنامه‌ریزی داشتند و امروز در بین ما نیستند درود و سلام می‌فرستیم و یاد و خاطرشان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه سیرجان در مورد اتفاقات اخیر ترکیه گفت: مهم این است که نباید از شیطنت و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی غافل بود، چراکه اینها سعی در اعمال قدرت نظامی و ضعیف کردن اقتدار ملی کشورهای اسلامی دارند که نمونه آن کشورهایی همانند مصر، سودان، یمن، بحرین، افغانستان، لیبی و سوریه هستند تا بتوانند از این آشوب به نفع خود بهره‌برداری کنند و اختلاف و درگیری برای تضعیف مسلمانان ادامه داشته باشد.

وی در خطبه اول نیز نماز و صبر را به عنوان دو رکن لازم در زندگی مسلمانان پرداخت و توجه به ورزش زورخانه‌ای متذکر شد و گفت: این ورزش با نام امام علی (ع) رقم می‌خورد و پهلوانی در مسیر اسلام است، باید برای جوانان و نوجوانان فراگیر شود.

حسینی توضیح داد: روحیه پهلوانی همراه با خدمت به اسلام و ارزش‌های آن امروز برای همه مردم به ویژه جوانان ضروری است و مسئولان هم زیرساخت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.