×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

“سیرجان خبر” در حملات انتحاری عناصر گروه تروریستی جماعت الاحرار وابسته به طالبان به دو کلیسا در شهر لاهور پاکستان دست کم ۱۳ تن کشته شدند.

در این دو انفجار که با فاصله کوتاه در منطقه مسیحی نشین یوحناآباد لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان روی داد ۵۵ نفر نیز زخمی شدند.

هدف از این حملات انتحاری یک کلیسای کاتولیک و یک کلیسای پروتستان بود که مسیحیان در آن‌ها برای شرکت مراسم مذهبی روز یکشنبه جمع شده بودند. هر دو کلیسا در فاصله ۵۰۰ متری از یکدیگر قرار دارند.

یک شاهد عینی با بیان اینکه یک مرد سعی کرده به زور وارد کلیسا شود افزود: من یک مرد محافظ را در درگیری با مردی دیدم که قصد ورود به کلیسا را داشت. او هنگامی که از این کار ناکام ماند، خود را منفجر کرد.

مقامات محلی از کشته شدن ۱۳ تن از جمله یک کودک و دو پلیس در این حادثه خبر دادند.

پلیس از بازداشت دو تن در نزدیکی محل حادثه خبر داد که مظنون به دست داشتن در این حملات هستند.

به گفته مقامات، پس از این انفجارها صد‌ها تن از معترضان به محافظت ناکافی نیروهای امنیتی از اماکن مذهبیشان اعتراض کردند و دو مظنون به کمک به مهاجمان انتحاری توسط مردم خشمگین زجرکش شدند.

یک سخنگوی حکومت ولایتی گفت که هر دو قربانی زنده زنده به آتش کشیده شدند.

خبرنگاری به نام «رضا احمد» نیز گفت که اجساد سوخته دو نفر را در مقابل کلیساهای یوحناآباد دیده است.

در یوحناآباد بیش از ۱۰۰ هزار مسیحی زندگی می‌کنند.

یک گروه جدا شده از تحریک طالبان پاکستان به نام جماعت الاحرار مسؤولیت این حمله دوگانه را بر عهده گرفت.

شهر لاهور نسبت به بسیاری از مناطق دیگر پاکستان شهری آرام به شمار می‌رود، اما در پی شکست تلاش‌های دولت برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان در سال گذشته، خشونت در این شهر افزایش یافته است.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه‌ای این حملات انتحاری را محکوم کرده و از حکومت‌های ولایتی خواست که اقدام‌های محافظتی را افزایش دهند.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان نیز گفت: حملات تروریستی علیه دو کلیسا در لاهور پاکستان که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی منجر شد خبری بسیار دردناک بود.

وی افزود: این کلیسا‌ها و مسیحیان هستند که هدف آزار و اذیت‌ها قرار می‌گیرند. برادران مسیحی ما خونشان ریخته می‌شود تنها به این خاطر که مسیحی هستند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.