×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مشایی کاندیدای مجلس می شود

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از گفتگونیوز، اسفندیار رحیم مشایی از حوزه انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می شوند.

مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با همراهی محمود احمدی نژاد در وزارت کشور حاضر و کاندیدای ریاست جمهوری شد اما شورای نگهبان صلاحیت وی را به دلیل انتساب به جریان انجرافی رد کرد.

او در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. در دولت اول احمدی‌نژاد مشایی معاونت وی و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را بر عهده داشت. وی در تیرماه ۱۳۸۸ معاون اول رئیس‌جمهور ایران شد.

اما پس از یک هفته از حکم رهبر انقلاب، مبنی بر برکناری مشایی از این سمت، رحیم مشایی از پست خود استعفا داد و ساعتی بعد از سوی احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب شد.

رحیم مشایی در دولت دوم محمود احمدی نژاد ریاست دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد، مشاور رییس‌جمهور، دبیری کمیسیون فرهنگی دولت، ریاست شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ریاست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، ریاست کارگروه زیارت و فرهنگ رضوی، جانشینی رئیس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ریاست مرکز ملی جهانی‌شدن، ریاست شورای اطلاع‌رسانی دولت ایران و نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه را بر عهده داشت.او در رشتهٔ مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل نموده و پدر عروس احمدی‌نژاد است.

از وی به عنوان یار همیشگی محمود احمدی‌نژاد یاد می‌شود. رحیم‌مشایی از سوی اصول گرایان منتقد دولت احمدی نژاد به رهبری طیف موسوم به جریان انحرافی متهم می‌شود.

وی در پاییز ۱۳۹۳ مدعی شد به منظور حمایت مجدد اصولگرایان از محمود احمدی‌نژاد، برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی خداحافظی کرده‌است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.