×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
معنای پاسداری از انقلاب چیست؟

به گزارش“سیرجان خبر” انقلاب اسلامی نسخه ای بود که مانند سایر حکومتهای دست نشانده و یا کودتا کرده تجویز ملت نشد بلکه ملت با جان و دل آن را پذیرفتند و دل در گرو اصول و ارزشهایش سپردند. این انقلاب قطع بر یقین به خاطر ویژگی منحصر به فرد و مردمی بودنش، دائما با چالش های زیادی مواجه شده است و این امر پیش تر از اینها نیز متصور بود. تلاش در تعبیر و تفسیرهای دوگانه از اصول امام راحل و ارائه تاویل های نسبی گرایانه از آن اصول، خطر از بین رفتن و یا کمرنگ شدن آن وجود خواهد داشت و در متن بودن این اصول و به حاشیه نرفتن آنها، برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب بسیار اهمیت دارد. قوام و استحکام یک انقلاب و به تبع آن حکومت مستقر، نیاز به پاسدارانی دارد که جانانه از ورود بدعت و خدشه به بنیان اصول آن ممانعت به عمل می آورند و شاکله اصلی انقلاب را از گزند بلیات و آفت‌های نظام کفر محفوظ می دارند.

امروز الگوی بی بدیل حافظ و پاسدار انقلاب در نهاد انقلابی و مقدس سپاه پاسداران تجلی می یابد. آنجایی که مخلصینِ الگو گرفته از سرور و سالار شهیدان تجمیع یافته اند تا از همه‌ی داشته‌های خود هزینه راه پاسداری از انقلاب اسلامی را مهیا کرده و در طول گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب کار زیبای خود را به رخ مستکبرین بکشانند و به فرموده امام خامنه ای« اگر منصفانه به حرکت سپاه پاسداران  نگاه کنیم، از روز اول تا امروز، می‌بینیم انصافاً سپاه به قول خودش عمل کرده؛ حقاً و انصافاً سپاه در این راه ایستاده است».۱۳/۴/۹۰

داعیه پاسداری از انقلاب اسلامی یک داعیه بزرگ است که امروز تجلی آن را در سپاه شاهد هستیم.ولی نکته مهم این است که بدور از کلیشه گویی  معنای پاسداری در انقلاب اسلامی چگونه است؟این سوال از این باب مطروح است که ممکن است عده ای به غلط پنداشت های متفاوت از این واژه داشته و گاهی آن را به محافظه کاری و حفظ وضع موجود تعبیر کنند.هر چند پاسداری به معنای نگه‌داشت و حفظ کردن است ولی آنچه که باید حفظ شود مهم و قابل تبیین است.

حفظ انقلاب به معنای ایجاد یک انگاره محافظه کارانه نیست و هدف آن حفظ وضع موجود انقلاب نخواهد بود.ذات پیشرونده و حرکت پرشتاب انقلاب و تکاپو و جنب و جوش حاکم بر آن این معنا انگاری را نفی می‌کند. منتها در این مسیر پرشتاب، هدفهایی نگارش شده است که برگرفته از یک اصول ثابت و خدشه ناپذیر می باشند که مقصود پاسدار ایستادگی بر این اصول و موازین است.

غایت نهایی انقلاب تعالی و تکامل و قرب الهی است که در ذیل آن اهداف چون انسان سازی، ایجاد جامعه اسلامیِ توحید محور و عدالت‌گستر تعریف می شود. رسیدن بی نقص به این اهداف، مقصود راه انقلاب است و پافشاری برای رسیدن، همانا وظیفه پاسدارن است. هر چند در راه  و جهت حرکت برای وصول به این اهداف، می توان شیوه ها را تغییر داد ولی اهداف تغییر ناپذیر است و این که تدابیر ممکن است تغییر کند به طور طبیعی ملحوظ است و انقلاب در این جهت پیشرونده و پیش برنده خواهد بود.

پاسداری از  انقلاب اسلامی یعنی پافشاری بر اهداف اصیل انقلاب و حفظ حالت پیش برندگی و پیشروندگی آن می باشد. این معنا اگر در مفهوم پاسداری متجلی شود، مظاعف کننده حرکت پر طراوت و شور و هیچان پاسداری نیز می شود.

سپاه پاسداران با عزم راسخ در ساخت معنوی ساختار درونی خود که تفکرات عاشورایی و توسلات مهدوی و تعهدات انقلابی را نهادینه کرده است، در جلوت با ارائه نسخه های پیشبرنده در حیطه دستاوردهای خود، تاثیر شگرفت بر مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذارد و در کمین‌گاههای دشمن، با ضد کمین شدیدتر به مقابله می‌رود و خنثی کننده تمام کید و حیله‌های تزویرانه می شود.

منبع:دانا

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.