×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
راه مقاومت، لبیک به پیام امام حسین (ع) بود/ با نرمش به کسی مدال قهرمانی نمی دهند/ ما درس مقاومت را در این چهل سال از امام گرفتیم

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر؛ ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا؛ سد محکمی در برابر آسیب های درونی و بیرونی است .

وی، آسیب درونی را هوای نفس و آسیب بیرونی را شیطان رانده شده خواند وافزود: مواظب دام های شیطان باشید شیطان مثل دزدی وارد روح و زندگی شما می شود وآرام و آرام در زندگی شما ورود پیدا میکند .

خطیب جمعه رابر با اشاره به علائم نفوذ شیطان در انسان  عنوان کرد: بی رغبتی به معنویات ،‌شک در باورها و اصول اعتقادی، ریب یا همان سوء ظن در نفس انسان ، تکذیب انسان را به  کفرمی کشاند.

وی با بیان اینکه ۲۵ سال خانه نشینی امیرالمومنین (ع) گام های نفوذی شیطان در نفس زبیر حلول  پیدا کرد ومقابل امیرالمومنین (ع) ایستاد گفت: سه ماه چند روز از خلافت امیرالمومنین(ع) نگذشته بود جنگ جمل را راه اندازی کرد پنج هزار شهید از یاران امام علی (ع) و ۱۳ هزار کشته از زبیر ، خون ۱۸ هزار کشته در جنگ جمل به گردن زبیر است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بی دین؛ تدریجی و گام به گام است گفت:  هیچ انسانی قاتل به دنیا نمی آید، کم کم در این دنیا فانی خود را به دام های شیطان آغشته می کند این انسان را به کفر می کشاند به گونه ای که کلام و گفتار امام حسین(ع) در دل ها اثر ندارد وبه کفر با گام های شیطان کشانده می شود.

خطیب جمعه رابر با تحلیلی بر بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام  راحل گفت: حضرت آیت‏ الله خامنه‏ اى رهبر معظم انقلاب در مراسم سى امین سالگرد ارتحال ملکوتی  امام خمینى(ره)بیشترین محور سخنان خود را به اهمیت مقاومت و دورى از سازش اختصاص دادند.

وی افزود: معظم له در تشریح معنای مقاومت خاطر نشان کردند: مقاومت یعنی انتخاب راه  صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه‏ ی راه حق بدون انصراف یا توقف .

خطیب جمعه رابر ادامه داد: پایه گذاری فکر مقاومت، حرکت مقتدرانه و هوشمندانه  در این راه ، گم نکردن هدف را از درس های یادگار امام  (رضوان الله تعالی علیه) برای مسئولین و مردم عزیز کشورمان برشمرد.

وی، با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی؛ مقاومت را  به‏ عنوان کلیدى‏ ترین جزء انقلاب اسلامى مطرح کردند، گفت: اما  بازندگان استراتژی سازش را مطرح و با نگاهی به تاریخ کشورهایی که سازشکار بودند به عنوان مثال یکی پس از دیگری مطرح  کردند اولین گروه رژیم پهلوی و از قبل چهل سالگی انقلاب سخن به میان آوردند .

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی گفت: همان رژیم منفوری که برای رفتار سیاسی خود در عرصه بین المللی ، جهانی متصل به استکبار شد، فکر میکرد استقلال سیاسی خود را در عرصه جهانی و منطقه ای که مطلق مطیع آمریکا باشد می تواندبه دست آورد.

 وی یادآور شد: نتیجه این مطیع بی چون و  چرا  آمریکا، غارت سرمایه های درون کشور، بی امنیتی و وابستگی بود، نه تنها به استقلال  نرسیدیم  و رفتار سیاسی ما  درعرصه جهانی و بین المللی تاثیر گذار نبودبلکه در میان کشور ما طرح کاپیتولاسیون مطرح شد این  طرح سگ های آمریکا از هشدار ممنوع شده بودن چه برسد به سربازان آمریکایی؛ این نتیجه وابستگی  وسازش با آمریکا بود.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: نمونه دیگر کشور عربستان است این کشور به طور مطلق تسلیم محض آمریکاست، بخاطر حفظ بقای سیاسی خود در دنیا،مطیع امر آمریکا شده است ، از جمله عربستان نفت ارزان می فروشد سلاح های گران می‌خرد، قراداد های میلیون ها دلاری  با آمریکا آن هم در یک قراردادی که فاش شد ۱۱۰ میلیارد دلار خرید  سلاح، سعی میکنند با این قراردادهای ننگین رضایت واشنگتن را جلب کند.

وی با اشاره به  قرار داد ۴۵۰ میلیارد دلاری ترامپ که از آل سعود اخاذی کرده است گفت: نتیجه این باج دادن ها چیست ؟،  به روش های مختلفی  آل سعود مورد تحقیر مقامات آمریکایی ها قرار گرفتند، کاخ های شیشه ای آل سعود در نزد مقامات آمریکایی مثل یک گاوداری است که از این پادشاهان خرفت آل سعود مثل یک  گاو شیر ده، از آنها  شیر می دوشند که هزینه های حرکت آمریکا در  خاورمیانه و غرب آسیا به وسیله آل سعود پرداخت می شود.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی با بیان اینکه پادشاهان نادان آل سعود برای بقای سیاسی خود وابسته به غرب و آمریکا شدند ، اظهار داشت: این قرارداد شرم آور معامله قرن را  ببینید وقتی بحث هزینه می شود نام کشورعربستان و پادشاه نادان آل سعود مطرح می شود.

وی، با اشاره به  محمود عباس  رئیس  تشکیلات خود گردان فلسطین گفت: محمود عباس چند صباحی مقاومت نشان دادو به طور ناگهانی  سفر به واشنگتن داشت دست سازش دراز کرد این طرح معامله قرن شلیکی برتشکیلات خود گردان فلسطین و تشخیص محمود عباس به  فضل الهی تحقق نمی یابد اما آن عزیزانی که استراتژیک مقاومت از خود نشان دادنددر فلسطین  ببینید،جنگ  51روزه  در مقابل اسراییل به۲ روز تبدیل شد با مقاومت بیش از ۶۹۰موشک به مناطق حیاتی اسراییل کوبیده شد این موشک ها میتوان بگویم: نتانیاهو را به پایان عمرسیاسی خود نزدیک کرده است؛ این یک وجه مقاومت عظیم بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با بیان اینکه هزینه سازش بیشتر از هزینه‏ هاى مقاومت است،گفت:سازش «یاسر عرفات» رئیس جنبش آزادى بخش فلسطین با رژیم صهیونیستى در سال ۱۹۸۸، سازش محمدرضا پهلوى با آمریکا و کشورهاى غربى، سازش عربستان با غرب و سرنوشت مصر، اگر تجارت اقتصاد آمریکا در مصر قطع شود مصردر دریای مشکلات اقتصادی دست پا می زند این تنها چند نمونه است که نشان دهنده این است که سازش به ‏معناى تسلیم شدن مطلق است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد:  با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری در بحث برجام و اعتماد نکردن به آمریکا، اما با اصرار دولت فعلی مذاکره شد متاسفانه امتیازهایی به آنها واگذار شدو نقض عهد وخروج آمریکا را همگان دیدند.

 وی افزود: هر وقت  در این چهل سال از مقاومت حرف زده ایم ، ازاستراتژیک مقاومت پای میز مذاکره ایستادیم، منفعت ملی مان تضمین شد.آنجایی با اصرار برخی گروه سیاسی بحث نرمش دشمن را  مطرح کردیم خسارات گسترده ای به ما وارد شد.

امام جمعه رابر گفت : اگر با سازش جلو برویم تاریخ راجع به ما چه قضاوت می کند؟  امروز اگر امنیت و قدرت داریم از مقاومت است اگر به این درجه رسیده ایم این لبیک به پیام امام حسین (ع) بود که می فرمود: هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه با نرمش  چیزی عاید هیچ کشوری نشده است، گفت: با نرمش به کسی مدال قهرمانی نمی دهند کدامین کشور اسلامی سراغ دارید با نرمش از ناحیه آمریکا به منفعتی رسیده است؛ جز ذلت ، خاری و حقارت،  یک قلدر پرو با نرمش قلدر تر میشود، ما در این چهل سال از امام درس مقاومت گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در این چهل سال از سکاندار انقلاب امام و مقام معظم رهبری  درس مقاومت و ایثار آموختیم ، اقتدا  به شهدا می کنیم که برای این مقاومت از هستی و جان خود گذشتند به تبع خواهیم گفت:  این راه با مقاومت تا ظهور مهدی موعود ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.