×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
ملت با تبعیت از رهبری حماسه می آفریند/ موج بیداری اسلامی با پشتوانه علمی حوزه‌ها ادامه پیدا می‌کند

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید در دیدار جمعی از سر گروهان طرح صادقین سراسر کشور با اشاره به اهمیت حضور طلاب در جامعه، اظهار داشت: اگر بخواهیم در جامعه تأثیر مثبت داشته باشیم اول باید از خودسازی شروع و با مطالعه خود را از نظر علمی قوی کنیم.

وی با بیان این که کسب علم سلاح طلاب است، افزود: روایات زیادی در باب فضیلت علم بیان شده است که طالب علم بودن شغلی با برکت و با فضیلت است و چندین بار رهبر معظم انقلاب خود را طلبه نامیدند و گفتند که طلبگی بالاترین افتخار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اصل اول در طلبگی اخلاص است که باید نیت خود را برای خدا خالص کنند و اصل دوم همت بلند است و اصل سوم سعی و تلاش برای رسیدن به اهداف است زیرا انسان فرزند زحمت خود است و هر که بیشتر زحمت بکشد موفق‌تر خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که طلاب باید بر ادبیات مسلط باشند، گفت: حربه و سلاح طلاب، بیان و قلم است و استفاده از این سلاح نیاز به تسلط به ادبیات دارد؛ تا بتوانیم به خوبی تحقیق کنیم و با قلم خود به تبلیغ اسلام بپردازیم.

وی با اشاره به این که در زمان ما انقلاب اسلامی تحول بزرگی ایجاد کرد، افزود: قبل از انقلاب برخی غرب‌گرایان اسلام را آماج تهمت‌ها قرار می‌داند و می‌گفتند که دین از سیاست جداست و اسلام مال امروز نیست و اسلام نسبت به خانم‌ها نظر منفی دارد و هدف آنها این بود که مردم را نسبت به اسلام بدبین کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امام توانست استکبار را از ایران قلع و قمع کند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) با زنده کردن اسلام ناب و مبارزه با تحریف اسلام باعث بیداری اسلامی شد که امروز هم در حال گسترش است و نیاز به پشتوانه علمی دارد که این پشتوانه باید از درون حوزه‌ها ایجاد شود و با مطالعه و تلاش در حوزه‌ها این موج بیداری اسلامی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که نخبگان در جامعه محوریت دارند، گفت: مردم از اول این انقلاب چشم به روحانیت و نخبگان داشته‌اند و این لباس را به خاطر این که لباس پیامبر(ص) است احترام می‌گذارند و اگر از امام خمینی(ره) هم تبعیت کردند به خاطر این بود که لباس پیامبر(ص) را پوشیده بود و حرف اسلام را می‌زد و از این جهت است که کسانی که در راه تحصیل علم دین تلاش می‌کنند می توانند در جامعه تأثیر داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قاطبه مردم متدین و انقلابی و تابع رهبرند، اظهار داشت: حضور خروشان مردم در ۲۲ بهمن به خاطر حرف رهبر بود؛ مردم فدایی رهبرند و اگر ایشان فرمان دهد میلیون‌ها نفر به حرکت در می‌آیند و این نشان دهنده نقش مهم رهبری در نظام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.