×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
رقص کرونا در جشن‌های عروسی/موج سواری کرونا در سایه کم توجهی‌ها

به گزارش “سیرجان خبر” با یک نگاه اجمالی به آمار روزانه تعداد مبتلایان جدید و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در شهرستان سیرجان، متوجه می‌شویم که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند خطرآفرین باشد اما متاسفانه با وجود موج سواری  کرونا واستمرار وضعیت قرمز درشهرستان سیرجان هنوز برخی اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی  ندارند و این در حالی است که باید باور داشته باشیم در شرایط فعلی همه گیری ویروس کووید ۱۹ همچنان یک واقعیت است و مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جهت قطع زنجیره این ویروس منحوس  تلاش کنند.

البته ناگفته نماند که در اریبهشت ماه با تلاش شبانه‌روزی و همراهی مردم وضعیت خوبی ر شهرستان داشته ایم  ولی این وضعیت تنها مدت کوتاهی ادامه داشت و متاسفانه با عادی انگاری وضعیت کرونا از طرف مردم و همچنین عدم اهتمام مسئولان به اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا و دستورات کارشناسان مربوطه مجددا آتش این همه گیری برافروخته شد

نفس‌های به شماره افتاده بیماران کرونایی و افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به کرونا  و مراجعه کنندگان به بیمارستان  نشان همه گیری کرونا با آغاز پیک پنجم در سایه کم توجهی به پروتکل های بهداشتی را نشان می دهد..

این روزها کرونا در شهرستان آنقدر با قدرت در حال پیشروی است  که به گفته  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت کلیه  بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های شهرستان تکمیل شده است.

با وجود افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا اما متاسفانه  برخی از خانواده‌ها علی رغم  تعطیلی تالارها، مراسم عروسی فرزندان خود را در باغ ها و روستاهای اطراف برگزار می‌کنند غافل از اینکه کرونا سایه به سایه آنها حرکت می‌کند

. کرونا در حال جولان دادن است اما مراسم عروسی هم چراغ خاموش در حال برگزاری است. مراسمی که می‌تواند با حضور جمعیت کم هم افراد شرکت کنندده در این مراسم را به کرونا مبتلا کند. برخی هم  دلخوش هستند به اینکه اگر مراسم عروسی را در روستاها برگزار کنند از خطر دور می‌شوند اما غافل از اینکه کرونا شهر و روستا نمی‌شناسد فقط کافی است یکی مبتلا باشد و آن فاجعه ای که نباید رخ دهد اتفاق خواهد افتاد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان و رییس بیمارستان امام رضا علیه‌السلام در گفت وگو با خبرنگار ما اذعان کر: دیگر در بیمارستان امام رضا(ع) هیچ تخت خالی نداریم و در شرایط سختی قرار گرفته ایم.

دکتر غلامرضاجهانشاهی بیان کرد: اکثر بخش های بیمارستان های امام رضا و دکتر غرضی به بستری بیماران کووید اختصاص یافته و امیدواریم بیش از این با بحران روبرو نشویم.

وی گفت: کادر درمان از مردم شریف شهرستان سیرجان استدعا دارند که پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کرده تا خدای ناکرده پشیمان نشویم همچنین همکارانم در مجموعه بیمارستان های امام رضا و دکتر غرضی سیرجان فشار زیادی را برای دفاع از سلامتی همشهریان عزیز متحمل شده و می شوند و امیدواریم با زدن ماسک و عدم حضور در دورهمی ها و مراسم قدردان زحمات این قشر پر تلاش باشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.