×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نباید کرونا باعث عدم مراجعه ضروری به بیمارستان ها شود

به گزارش “سیرجان خبر” مشکلات عدم مراجعه ضروری به بیمارستان‌ها به خاطر ترس از کرونادیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری های مغز و اعصاب، بیماری‌های مزمن تنفسی و ریوی و…، از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر هستند که افراد زیادی از جامعه را درگیر خود ساخته اند. اما، باید بدانیم که خیلی از همین بیماران با کنترل بیماری خود، توانسته اند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

دکتر زهره ابنا متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه با آمدن کرونا، به یکباره حوزه سلامت تحت الشعاع این ویروس قرار گرفت و باعث شده خیلی از بیماران غیرکرونایی، قید رفتن به مطب و بیمارستان را بزنند، گفت: اگر بیماران برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، ممکن است عوارض خیلی شدیدی برای آنها ایجاد شود و حتی منجر به فوت بیمار شود.

وی افزود: به عنوان مثال بهترین زمان رسیدن به بیمارستان برای فردی که دچار سکته مغزی شده است در همان ساعات اول است و اگر به دلیل ترس از کرونا به مراکز درمانی مراجعه نکنند، عملاً زمان طلایی درمان را از دست می‌دهند و متحمل عواقب جبران ناپذیری می شوند.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: مردم باید بدانند که چه با کرونا و چه بدون کرونا در تمام مراحلی که نیاز به اورژانس داشته باشند سریعاً به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند و در صورت نیاز به بستری در بیمارستان اقدام کنند و ساده‌ترین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید توسط بیماران و همراهان رعایت شود، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.