×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در تعطیلات مجلس چه کرد؟

به گزارش“سیرجان خبر” مجلس شورای اسلامی از روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه به مدت سه هفته تا ۲۹ شهریور تعطیل شد.

یک هفته از این تعطیلات برای سرکشی به حوزه های انتخابیه بود و ۲ هفته هم تعطیلات تابستانی مجلس در این خصوص با نماینده بردسیر و سیرجان  در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد نماینده در ۲۵ روز تعطیلی به گفتگو نشستیم.

شما در طول سه هفته تعطیلی مجلس چه کار کردید؟ کجا رفتید؟

این روز ها بهترین روزهای کاری من در شهرستان های بردسیر و سیرجان است و در دو شیفت با ادارات همکاری می کرده ام سعی کردم از ادارات سرزده بازدید داشته باشم، از درمان گاه ها بازدید داشته باشم، از پاسگاه ها و کلانتری ها بازدید داشته باشم و مهمتر از آن نشست ها و ملاقات مردمی، جلسات پرسش و پاسخ با مردم داشته باشیم.

ده ها طرح کوچک و بزرگ رو با همکاری دوستان و عزیزان افتتاح کردیم ، خوشبختانه نشست های خوب و صمیمی با مسئولین  شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاری ها، شهرداران و  بخشداران داشته باشیم و وقت زیادی را برای آموزش و پرورش دو شهرستان گذاشتم .

در آستانه ی مهر ماه همه ی امکانات را آماده و بسیج کردیم که  ان شا الله  در ابتدای مهر ماه با زیبایی هر چه تمام تر به استقبال غنچه های ارزشمند و دانش آموزان مستعد برویم.

نشست هایی با دانشگاه ها و استاد دانشگاه ها داشتیم خوشبختانه در این نشست ها سعی شد که با توجه به باز گشایی دانشگاه ها اگر مسائل و مواردی هست مورد بحث و بررسی قرار بدهیم.

هیئت های مختلفی را از کشور  به شهرستان های سیرجان و بردسیر دعوت کردیم و هم اکنون نیز شهرستان های بردسیر و سیرجان میزبان بیش از ۲۰ رایزن اقتصادی ایران در کشور های مختلف جهان هستند و در حال بازدید از امکانات و پتانسیل های این دو شهر هستند تا با توانمندی های این دو شهرستان از نزدیک آشنا شوند و با برخی از دستاورد های پس از انقلاب آشنا شدند و برای آنها پیشرفت های چند سال گذشته ی این دو شهرستان غیر قابل باور بود.

همچنین بازدیدی از منطقه ی ویژه اقتصادی داشتیم و به اتفاق رایزن های اقتصادی بازدیدی از شرکت پسته در نجف شهرکه بزرگترین و جدیدترین ترمینال ضبط پسته کشور که به آقای نجف آبادی اختصاص دارد را داشتیم.

بازدیدی از شرکت پولی تک داشتیم. بازدیدی از پروژه های گلگهر از جمله فولاد تنتور داشتیم. بازدیدی از کارخانه ال جی که امروز یک پکیج کامل لوازم خانگی را تولید می کند، یخچال های دو در، تلویزیون های با سایزهای مختلف، ال ای دی های جدید در حال تولید و بازدیدی از کارخانه روغن فریکو داشتیم.

نشست تخصیصی و صمیمی را هم با مسئولین استان آقای مهندس جلال ماه مدیر عامل گلگهر، و آقای مهندس رضایی مدیر عامل منطقه ی ویژه اقتصادی سیرجان برگزار کردیم. نشستی با مردم، شهردار، شوراها و دهیاری های لاله زار و گلزار داشتیم.

جلسه ی بسیار خوبی با امام جمعه نگار در راستای رسیدگی به مشکلات و مسائل شهر و مردم نگار با  حضورکلیه مسئولین داشتیم.

نشستی با  فرمانداران دو شهرستان  بخشداران و معاونان داشتیم و حداکثر تلاش را در جهت ارائه ی خدمت بی منت به مردم عزیز این دو شهرستان را خواستار شدیم.

در آستانه ی هفته ی دفاع مقدس هستیم نشست بسیار خوبی با مسئولین ذی ربط در این دو شهرستان داشتیم، ان شاء الله بتوانیم در هفته ی دفاع مقدس بتوانیم تا حدودی جوانان را با این مسائل آشنا کنیم.

فرهنگ ایثار و شهادت، حال و هوای جبهه را نیز بتوانیم یک بار دیگر در این مجموعه ها به روز رسانی کنیم.

که نیاز ضروری در بحث کارهای فرهنگی است. متاسفانه دشمن امروز در عرصه های مختلف به جنگ فرهنگی با ملت ما آماده است برای واکسینه شدن جوانانمان از تبلیغات گسترده دشمن نیاز به یک کار ارزشمند فرهنگی داریم آن هم در بحث حجاب و عفاف جلساتی داشتیم.

در بحث امر به معروف و نهی از منکر نشست های تخصصی در این چند روز گذشته با حضور امام جمعه سیرجان، امام جمعه زید آباد، امام جمعه پاریز، شوراهای اسلامی و دوستان ارشاد اسلامی و دوستان سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم.

در واقع فعالیت های یک ماه گذشته بسیار زیاد هستند و اگر بخواهم به شرح آنها بپردازم وقت و قلم و کاغذ بسیاری در حد کتاب دارد.

تشکیل کمیته ی آب را در استان داشتیم. ملاقات با ده مدیر کل استان داشتیم.

برخی معتقدند تعیطلات مجلس زیاد است چون هر سه هفته کاری یک هفته مجلس تعطیل می شود و نمایندگان می روند حوزه انتخابیه و در ایام تابستان هم یک ماه تعطیل هستید، به نظر شما این تعطیلات زیاد نیست؟

در مورد این سوال به نظرم اصل سوال غلط است و نماینده از زمانی که نماینده مردم می شود تعطیلی ندارد.

درست است که مجلس در دو مدت ۱۵ روزه تعطیل می باشد اما به دلیل مسائل و مشکلات و دغدغه های مردم اصلا جایی برای فکر کردن به تعطیلات نمی گذارد و تعطیلات معنی و مفهومی ندارد.

برخی از نمایندگان در ایام تعیطلات مجلس به خارج از کشور رفته اما برخی به حوزه های انتخابیه رفتند و به مشکلات مردم رسیدگی کردند، شما کجا رفتید و نظر تون در این زمینه؟

به نظرم دوستان نماینده اگه به خارج از کشور رفته باشند جهت ماموریت بوده باشد و بعید می دانم کسی جهت سفر تفریحی به خارج از کشور رفته باشد.

مجلس هر سال در ایام تابستان به مدت یک ماه تعطیل است که این تعطیلات در ۲ مرحله ۱۵ روزه صورت می گیرد.
در همین راستا و در مرحله اول تعطیلات تابستانی، مجلس از روز چهارشنبه اول مرداد تا روز یکشنبه ۱۹ مرداد تعطیل بود و نمایندگان به تعطیلات رفتند.
مرحله دوم تعطیلات تابستانی مجلس به همراه یک هفته تعطیلی برای سرکشی حوزه های انتخابیه، از روز چهارشنبه پنجم شهریورآغاز و تا روز شنبه ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت‬.

منبع:بوتیا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.