×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
نمایندگان آژانس ۲۸ دی وارد تهران می‌شوند

به گزارش“سیرجان خبر” «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور اجرای گام نخست برنامه مشترک، در تاریخ ۲۸ دی ماه جاری (۱۸ ژانویه) به تهران سفر می کنند.

وی افزود: بخش مهمی از موارد اجرای برنامه مشترک که ناشی از مذاکرات ایران و ۱+۵ است ، مربوط به توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است. وی همچنین خاطر نشان کرد: درباره شیوه اجرای این مواد و همچنین بخش های مربوط به بازرسی و نظارت در حال مذاکره هستیم.

کمالوند همچنین خاطر نشان کرد: حضور بازرسان یا نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای اجرای توافقنامه ژنو به منزله استقرار این افراد در ایران نیست.

وی تصریح کرد: موضوعی که روز گذشته در برخی رسانه ها از جمله رویترز مبنی بر راه اندازی دفتر نمایندگی از سوی آژانس مطرح شده بود، نه تنها از جانب ایران بلکه از سوی طرف مقابل نیز تکذیب شد چرا که به هیچ وجه این موضوع مطرح نشده است.

کمالوندی تاکید کرد: مشخص نیست که منبع این خبر چیست و با چه هدفی منتشر شده است.

در همین حال روز یکشنبه، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه ۳۰ دی تاریخ اجرای توافقنامه ژنو است، تأکید کرد: با گروه ۱+۵ درباره اجرای مراحل توافقنامه ژنو به توافق رسیدیم.

عراقچی  تصریح کرد: دو طرف به یک برداشت واحد از نحوه اجرای توافق رسیدند و گام اول از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) اجرایی خواهد شد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین گفت: نحوه و ساز و کار اجرای توافق ژنو در مذاکرات طولانی و فشرده بررسی شد و غیر از چند مورد خاص که درباره آنها هم مذاکراتی در ژنو داشته‌ایم، به راه‌حل‌هایی رسیدیم و راه‌حل‌ها به پایتخت‌ها منتقل شد.

وی افزود: امروز مطلع شدیم ۶ کشور با راه‌حل‌های پیشنهادی موافقت کردند و این راه‌حل‌ها در ایران از سوی مراجع ذی‌ربط بررسی و موافقت خود را اعلام کردند. عراقچی تأکید کرد که این موافقت طی تماس تلفنی اعلام شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.