×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
نواخته شدن زنگ تغییر مدیران در کرمان

namad modiranبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،زنگ تغییر مدیران در استان کرمان هم مانند سایر نقاط ایران با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم نواخته شده است.

کرمان و تغییرات گسترده مدیران

دولت‌ها در ایران که تغییر می‌کنند، تغییرات مدیران در سطوح مختلف هم آغاز می‌شود و البته استان کرمان هم در این میان با توجه به سابقه سیاسی و موقعیت ویژه‌ای که دارد به طور معمول شاهد تغییرات گسترده‌ای است.

هر چند که در دولت‌های نهم و دهم شاهد حضور سه استاندار در کرمان بودیم، اما تغییرات اساسی در این دولت‌ها را در واقع سردار محمد رئوفی‌نژاد نخستین استاندار احمدی‌نژاد در کرمان انجام داد، تغییراتی که به گفته رئوفی‌نژاد به تناسب رویکرد دولت ضرورت داشت و این تغییرات در استان کرمان بیش از سایر استان‌ها مشهود بود، زیرا کرمان یکی از استان‌های سیاسی ایران به شمار می‌رود.

رئوفی‌نژاد برای تغییر مسئولان بر این امر تاکید داشت که بسیاری از مدیران دولت قبلی در استان کرمان دولت جدید را قبول نداشتند و نمی‌توانستند، همکاری خوبی داشته باشند.

اگرچه در زمان مدیریت رئوفی‌نژاد در کرمان شاهد این امر بودیم که وی تعدادی از مدیرانی که خودش انتخاب کرده بود را هم تغییر داد، تغییراتی که به گفته وی برای افزایش سرعت کار و اصلاح وضعیت بوده است، اما بعد از پایان استانداری رئوفی‌نژاد در کرمان و در دوران استانداری حبیب‌الله دهمرده و اسماعیل نجار هر چند با حضور هر یک از این استانداران بحث تغییرات مدیران هم شنیده می‌شد، اما بسیاری از این صحبت‌ها فقط در حد شایعه باقی ماند و شاهد تغییرات ناچیزی در سطح مدیران بودیم و البته فرمانداران در کرمان هم بیش از آن که تغییر کنند در سطح استان جابه‌جا شدند.

و البته بیشتر تغییراتی هم طی سال‌های پس از رفتن رئوفی‌نژاد از کرمان و به ویژه در سطح معاونان استاندار صورت گرفت به خواست خود آنها بود.

تغییر مدیران قبل از انتخاب استاندار جدید کرمان

و اما با روی کار آمدن دولت روحانی و تغییرات گسترده مدیران در سطح کلان کشور در استان کرمان هم تنور گمانه‌زنی‌ها برای تغییر مدیران گرم شد و از هفته گذشته با تغییر استاندار کرمان شعله‌های این تنور زبانه کشیده است.

گرچه علیرضا رزم‌حسینی که از شنبه هفته گذشته به صورت رسمی فعالیت خود به عنوان استاندار کرمان را آغاز کرده است، هنوز هیچ عزل و نصبی را انجام نداده است، اما قبل از حضور استاندار جدید کرمان شاهد تغییر تعدادی از مدیران در دیار کریمان بودیم، تغییراتی که برخی از آنها با حواشی مختلفی هم همراه بود.

با توجه به اینکه تغییر تعدادی از مدیران کرمان قبل از معرفی استاندار جدید کرمان صورت گرفت، این امر اعتراضاتی را به دنبال داشت، منتقدان معتقد بودند، تغییر زودهنگام مدیران و یا فرمانداران بدون در نظر گرفتن نظر استاندار جدید می‌تواند تبعات نامطلوبی را برای کرمان به دنبال داشته باشد.

نخستین تغییر در میراث فرهنگی کرمان

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نخستین دستگاه اجرایی در استان کرمان بود که در دولت یازدهم  دستخوش تغییرات مدیریتی شد و حسین شمس‌الدینی مدیرکل سابق میراث فرهنگی جای خود را به موحدی داد تا وی سرپرست این مجموعه شود.

هرچند که موحدی از متخصصان حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان به شمار می‌رود، اما این موضوع مطرح است که وی هم به صورت موقت در این سمت حضور دارد و قرار است، محمد سام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در دوران اصلاحات بار دیگر بر این مجموعه مدیریت کند.

انتقاد اصلاح‌طلبان به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان

تغییر عبدالرضا صباحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با انتخاب وزیر بهداشت، تحقیقات و آموزش پزشکی در حالی صورت گرفت که هنوز تکلیف استاندار کرمان در دولت یازدهم مشخص نشده بود.

هرچند حقدوست در دانشگاه علوم پزشکی کرمان جایگزین صباحی شد، اما این انتصاب بازتاب‌هایی را از سوی برخی اصلاح‌طلبان به دنبال داشت به طوری که در یکی از سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان کرمان به این موضوع اشاره کرد در حالی خقدوست بر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تکیه زده که هیچ یک از نیروهای اصلاح‌طلب و دانشگاهی حاضر به قبول این مسئولیت نشدند.

این سایت همچنین مدعی شد، سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در دولت نهم و در زمان ریاست زاهدی معاونت آموزشی دانشگاه را عهده دار بود و ظاهرا در همین سال‌ها در جریان موضوعی پژوهشی با وزیر فعلی بهداشت آشنایی پیدا می‌کند و وزیر بهداشت بدون هماهنگی با استاندار جدید کرمان و مجموعه حامیان دولت دست به انتخابی سلیقه‌ای و تا حدودی سفارشی زده است.

نخستین فرمانداری که تغییر کرد

فرماندار جیرفت هم نخستین فرمانداری است که در دولت یازدهم در استان کرمان تغییر کرد، غنچه‌پور فرماندار سابق جیرفت که با روی کار آمدن دولت جدید به دنبال کارهای بازنشستگی خود رفت و برای مدتی مسئولیت‌های فرمانداری جیرفت را بر عهده یکی از معاونان خود گذاشته بود قبل از آن که استاندار جدید کرمان کارش را آغاز کند جای خود را به احمد امینی‌روش داد، این فرماندار از نیروهای اصلاح‌طلب است که با سفارش جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حکمش را دریافت کرد.

تغییر جنجالی مدیرکل آموزش و پرورش کرمان

اما تغییر مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین تغییرات طی ماه‌های اخیر دانست، ابراهیم شیخ‌بهایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان کرمان در حالی که از مراسم تودیع و معارفه یکی از مدیران آموزش و پرورش در یکی از شهرستان‌های کرمان برمی‌گشت، متوجه شد که برادر بازنشسته معاون اول رئیس جمهور جایگزین وی در آموزش و پرورش شده است.

انتخاب ابراهیم جهانگیری برای تصدی مدیریت آموزش و پرورش استان کرمان موجب اعتراضات گسترده‌ای شد، معترضان معتقد بودند در حالی که نیروهای باسابقه و پرانرژی در آموزش و پرورش کرمان مشغول به کار هستند چه لزومی دارد یک فرد بازنشسته که پنج سال از عرصه آموزش و پرورش فاصله داشته است بر مسند ریاست اداره کل آموزش و پرورش کرمان تکیه زند.

تغییر در صنعت و معدن ۲ روز مانده به آغاز به کار استاندار جدید کرمان

تغییر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم یکی دیگر از تغییر و تحولات صورت گرفته در دیار کریمان در دولت یازدهم است که تنها دو روز مانده به آغاز به کار رسمی استاندار جدید کرمان انجام شد.

محمد عابدی‌نژاد رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم جای خود را به محمود سلطانی از نیروهای اصلاح‌طلب داد.

همچنین در دولت یازدهم شاهد تغییر مدیرعامل شرکت گاز و چند مدیر در شهرستان‌های تابعه استان کرمان هستیم.

نگاه استاندار کرمان به تغییر مدیران

استاندار جدید کرمان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که از وی پرسید آیا شما هم مانند رئیس جمهور که تمام استانداران را تغییر داد، تمام فرمانداران استان کرمان را تغییر می‌دهید، فقط به این سخن بسنده کرد که جواب این سئوال را به وقتش می‌دهم.

هر چند که علیرضا رزم‌حسینی در پاسخ به خبرنگار فارس که از وی خواست تا نام معاونان جدید خود را اعلام کند هم سکوت کرد، اما در نخستین شورای اداری که با حضور وی در سالن شهید مرتضوی برگزار شد، آن جا که رزم‌حسینی گفت: تغییر مدیران امری طبیعی و تغییر مدیریت تغییر اختیارات مسئولیتی است و مشی ما در استان کرمان پیروی از سیاست‌های رییس جمهور است در واقع به صورت تلویحی به این موضوع اشاره کرد که تغییر مدیران را در دستور کار دارد.

بودن یا نبودن، مسئله این است

هرچند که زمزمه‌ها در مورد تغییرات گسترده مدیران در استان کرمان به گوش می‌رسد، اما باید منتظر ماند و دید آیا رزم‌حسینی تمام مدیران دولت‌های نهم و دهم را برکنار می‌کند و یا اینکه برخی از این مسئولان همچنان به کار خود ادامه می‌دهند، رفتن مدیران امری طبیعی است، اما مهم‌تر این است با توجه به شعار فراجناحی استاندار کرمان چه افرادی و با چه سابقه و توانی جایگزین می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.