×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نوجوان ایران قهرمان آسیا شدند

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،در آخرین روز از شانزدهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا دو نماینده ایران، مهرشاد محمودی و سعید رضازاده، در گروه A دسته فوق سنگین به رقابت با وانگ لی از چین و چهار وزنه‌بردار فوق سنگین دیگر رفتند تا تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود.

رضازاده کار خود را با مهار وزنه ۱۳۰ کیلوگرم شروع کرد و محمودی هم در همان اولین حرکت وزنه ۱۳۳ کیلوگرمی را بلای سر برد اما نماینده چین در عین ناباوری سه بار متوالی در مهار وزنه‌های ۱۳۰ و ۱۳۳ کیلوگرم ناموفق عمل کرد تا خیلی زود از صحنه رقابتها کنار برود.

در ادامه حرکت یکضرب، رضازاده وزنه‌های ۱۳۵ و ۱۴۰ کیلوگرم را بالای سر برد و محمودی نیز موفق شد وزنه‌های ۱۳۸ و ۱۴۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد. به این ترتیب دو نماینده ایران پس از سلیمخان ابوباکاروف از قزاقستان که وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی را بالای سر برده بود، دوم  و سوم شدند و مدال‌های نقره و برنز حرکت یکضرب را به دست آوردند.

در حرکت دوضرب هم هر دو نماینده ایران کار خود را با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی آغاز کردند و با توجه به حذف نماینده چین، با مهار این وزنه، قهرمانی تیم وزنه‌برداری ایران را مسجل کردند. مهرشاد محمودی در حرکت دوم خود وزنه ۱۷۸ کیلویی را مهار کرد و در آخرین حرکت نیز وزنه ۱۸۳ کیلویی را بالایی سر برد تا با موفقیت در هر ۶ حرکت یکی بهترین‌های تیم ایران باشد. سعید رضازاده هم پس از یک بار ناکامی در مهار وزنه ۱۸۰ کیلویی، در آخرین حرکت خود وزنه ۱۸۳ کیلوگرمی را بالای سر برد.

دو نماینده ایران با این وزنه‎ها همچون حرکت یکضرب، در دوضرب هم بعد از وزنه‌بردار قزاقستان که وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را مهار کرده بود، دوم و سوم شدند اما این بار مدال نقره به رضازاده رسید و محمودی به خاطر وزن بیشترش، برنز گرفت. در مجموع دو حرکت نیز محمودی با حدنصاب ۳۴۰ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد و رضازاده با حدنصاب ۳۲۳ کیلوگرم مدال برنز را به گردن آویخت.

رده‌بندی نفرات برتر دسته فوق سنگین به شرح زیر است:
۱- سلیمخان ابوباکاروف (قزاقستان): یکضرب ۱۶۰، دوضرب ۱۹۰، مجموع ۳۵۰ کیلوگرم
۲- مهرشاد محمودی (ایران): یکضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۸۳، مجموع ۳۲۵ کیلوگرم
۳- سعید رضازاده (ایران): یکضرب ۱۴۰، دوضرب ۱۸۳، مجموع ۳۲۳ کیلوگرم

همچنین رده‌بندی تیمی شانزدهمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:
۱- ایران با ۵۷۹ امتیاز (قهرمان)
۲- چین با ۵۴۸ امتیاز
۳- تایلند با ۴۹۳ امتیاز
۴- هند با ۴۷۶ امتیاز
۵- کره‌جنوبی با ۴۴۰ امتیاز

اسامی مدال آوران ایران در این رقابتها به شرح زیر است:
دسته ۶۲ کیلوگرم: مهدی فروتن یک مدال برنز در یکضرب
دسته ۶۹ کیلوگرم: کیانوش باقری ۲ مدال طلا در دوضرب و مجموع و یک عنوان چهارمی در یکضرب
دسته ۷۷ کیلوگرم: رامین ولی‌پور یک مدال طلا در یکضرب، یک نقره در مجموع و یک عنوان چهارمی در دوضرب و حسین غزالیان یک عنوان پنجمی و دو عنوان ششمی
دسته ۸۵ کیلوگرم: رضا بیرالوند ۳ مدال طلا
دسته ۹۴ کیلوگرم: سیدمصطفی خلیلی ۲ نقره در دوضرب و مجموع و یک مدال برنز در یک ضرب
دسته ۹۴+ کیلوگرم: مهرشاد محمودی ۲ مدال نقره در یکضرب و مجموع، یک مدال برنز در دو ضرب و سعید رضازاده یک مدال نقره در دو ضرب و ۲ مدال برنز در یکضرب و مجموع

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.