×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
نکات تغذیه‌ای برای مبتلایان به کرونا

به گزارش “سیرجان خبر” انیس امجدی فر گفت: برای افرادی که در دوره نقاهت بیماری کرونا به سر می برند، توصیه می‌شود که روزانه انواع سوپ های گرم مصرف کرده و استفاده روزانه حداقل دو واحد گروه پروتئین که شامل انواع گوشت ها، حبوبات و تخم مرغ می شود را در دستور غذایی داشته و از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کنند؛ روغن مصرفی‌شان برای پخت و پز از گروه روغن های گیاهی مانند کانولا و یا زیتون باشد؛ تعداد دفعات مصرف غذا را افزایش دهند و لازم است حجم هر دفعه کاهش یابد؛ پرهیز از مصرف کنسرویجات و غذاهای شور؛ لبنیات مصرفی در دوره نقاهت کاهش و به لبنیات پروبیوتیک تغییر یابد.

وی ادامه داد: مصرف ترکیب عسل و سیاهدانه، زنجبیل و سیر به مقدار کم و در حد تعادل روزانه توصیه می شود. عدم تعادل در مصرف سیر، زنجبیل و سایر مواد غذایی و مصرف بی رویه آنها می‌تواند اثر نامطلوبی بر سلامتی و متابولیسم بدن، تداخل در جذب و تاثیر داروها و مکمل های تجویز شده برای بیماران کرونایی داشته باشد.

این کارشناس ارشد تغذیه تاکید کرد: همچنین برای این افراد در دوره نقاهت توصیه می شود که گوشت قرمز هفته اول بیماری مصرف نشود؛ مصرف انواع دمنوش بابونه، نعناع ،پونه، آویشن روزانه و نیز عدم مصرف غذاهای چرب و پرنمک مصرف، انواع سس ها، قهوه، چای غلیظ، نسکافه، شکلات تلخ، مواد و نوشیدنی های شیرین، آبمیوه های پاستوریزه از دیگر توصیه هاست.

امجدی فر در پایان برای افراد در دوره نقاهت بیماری کرونا اظهار کرد: درصورتی که فرد سرفه میزند دمنوش عسل مصرف شود؛ در صورتی که فرد حالت تهوع دارد دمنوش زنجبیل و یا میوه موز مصرف کند؛ دمنوش زردچوبه و بابونه به همراه لیمو به علت خاصیت ضدالتهابی مصرف شود؛ آب سیب و هویج طبیعی می‌تواند در کاهش دوره بیماری مفید باشد و ترشی و سرکه به علت خشکی دستگاه تنفس مصرف نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.