×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
نیاز است پرستاران با آسودگی خاطر خدمت کنند

به گزارش “سیرجان خبر” رئیس اداره پرستاری دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: برای کاهش اثرات کمبود کادر پرستاری و جلوگیری از فشار مضاعف در سال جاری امسال موفق به جذب ۷ پرستار به صورت پیمانی و ۱۵ نفر به صورت شرکتی در دانشکده علوم پزشکی شده ایم در حال رایزنی جهت اخذ مجوز استخدام پیمانی و پرستار شرکتی بیشتری می باشیم.

عیسی نژادمنساری به مناسبت هفته پرستار گفت: اخیرا قول‌‌های خوبی توسط دولت برای جذب ۳۰ هزار پرستار و کادر درمانی داده شده است که امیدوارم سهمیه قابل قبولی به دانشکده علوم پزشکی سیرجان در نظر گرفته شود اما سرعت عمل در جذب پرستاران بسیار کُند است. بایستی در وضعیتی که از آن به‌‌ عنوان شرایط جنگی یاد می‌‌شود، خط مقدم دفاع تقویت شود. امیدواریم برای این نیروهای ۸۹ روزه و شرکتی که بر بالین مبتلایان کرونا هستند امتیازاتی برای قرار گرفتن در اولویت استخدام‌ها، در نظر گرفته شود.

وی در مورد وضعیت پرداخت مطالبات کادر پرستاری اظهار کرد: توانستیم با همدلی و حمایت های هیئت رییسه دانشکده علوم پزشکی معوقات کادر پرستاری و سایر پرسنل بیمارستان امام رضا (ع) را تا پایان شهریور ۹۹ پرداخت شود و به مناسبت هفته پرستار و تکریم جامعه پرستاری در روزهای آتی مطالبات مهر و آبانماه ۹۹ نیز پرداخت می‌شود که در سطح کشور یکی از بهترین ها در این مقوله هستیم. اگرچه میزان دریافتی ها کاهش یافته است اما معوقات به لحاظ تعداد ماه کم شده است.

نژادمنساری ادامه داد: به ازای هر تخت بیمارستانی، هفت دهم تا نه دهم پرستار داریم یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در حالی که استاندارد جهانی برای تعداد پرستار به ازای تخت بیمارستانی باید دو و هفت دهم نفر باشد. کمبود نیرو، سختی های این حرفه را برای پرستاران مضاعف کرده است اگر کمبود نیرو رفع شود و تعداد پرستاران برای رسیدن به حداقل های استاندارد حدود دو برابر شود، بیماران هم خدمات با کیفیت‌تر و استانداردتری دریافت می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.