×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر به شبکه برق کشور متصل شد

به گزارش“سیرجان خبر” نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با سرمایه گذاری شرکت گهر انرژی سیرجان در قالب دو واحد گازی و یک واحد بخار در استان کرمان در حال ساخت است و با راه اندازی بخش بخار آن در بهار سال آینده ظرفیت تولیدی آن به ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.
واحد نخست بخش گاز این نیروگاه اواخر تیرماه سال جاری سنکرون شد و اکنون با بهره برداری از واحد دوم گازی، بخش گاز آن به ظرفیت ۳۳۲ مگاوات به طور کامل وارد شبکه برق کشور شده است.
توربین های نصب شده در این نیروگاه از نوع V94.2 بوده و برق تولیدی نیروگاه توسط پست فشار قوی به ظرفیت ۴۰۰ کیلوولت به شبکه سراسری برق کشور متصل می شود که هدف از ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر در شهرستان سیرجان، پاسخگویی به رشد مصرف منطقه، توسعه تولید برق کشور و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخلی است.
عمده تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر از فناوری های ساخت داخل و توسط شرکت مپنا تامین شده است و شرکت قدس نیرو، مشاور این طرح نیروگاهی بوده و مساحت این نیروگاه ۱۱۰ هکتار و ساختگاه آن در کیلومتر۵۰ جاده سیرجان به شیراز واقع شده است.
راه اندازی این واحد نیروگاهی، میزان برق تولید شده از نیروگاه های حرارتی در کشور به ۳۷ هزار و ۳۴۲ مگاوات در قالب ۲۵۰ واحد می رساند.
ماه گذشته با بهره برداری از واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان مجموع ظرفیت نیروگاهی کشور به ۷۵ هزار و ۱۸۶ مگاوات افزایش یافته بود و با بهره برداری از واحد دوم بخش گاز این نیروگاه، مجموع ظرفیت نیروگاهی به ۷۵ هزار و ۳۵۲ مگاوات رسید.

اتصال واحد مزبور به شبکه موجب شد تا سهم بخش خصوصی در این عرصه به ۷۴ واحد نیروگاهی ( ۱۱ هزار و ۲۹۳ مگاوات) برسد که منظور از سنکرون، اتصال دو شبکه کاملا مجزا به طریقی است که هیچ نوع شدت جریان ضربه ای قابل ملاحظه، ایجاد نشود و درصد پیشرفت نیروگاه اینک ۶۷ درصد و سوخت اصلی آن گاز و سوخت دوم گازوییل (در مواقع اضطراری) است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.