×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
نیروی انتظامی به اقتدار خود رسیده است/ تشریح حادثه گروگان گیری اخیر

به گزارش خبرنگار سرویس حوادث “سیرجان خبر” فرمانده انتظامی شهر ستان سیر جان شامگاه روز گذشته در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در این نشست سرهنگ ثمره امنیت را لازمه شهر ستان سیر جان دانست وگفت: نیروی انتظامی امروزه به اقتدار لازم خود رسیده است و ما با شعار تلاش جهادی باید پر رنگ تر از گذشته ظاهر شویم و با کار آمدی مناسب اقتدار خود را به مردم وجامعه بشناسانیم .

ثمره نصب دوربین های نظارت تصویری را امری ضروری دانست و ابراز داشت: نصب دوربین های امنیتی می تواند تاثیرات بسزایی در کنترل ترافیک بگذارد دوربین های سطح شهر دوربین نظارت تصویری است که علاوه بر بحث ترافیک در نظم و امنیت اجتماعی نیز بکار گرفته می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از سرقت ها ونزاع های خیابانی با کنترل همین دوربین ها پرونده آن ها بسته شده ومتهمین نیز دستگیر شدند تعداد دستگاه های نظارت تصویری در سیر جان ۱۸ عدد بوده که در آینده نزدیک ۱۲ دستگاه دیگر به آن ها اضافه خواهد شد.

سرهنگ ثمره با اشاره به جذب پلیس افتخاری گفت: پلیس های افتخاری از چند روز گذشته در استان شروع به کار کردند که در سیرجان نیز از پلیس های بازنشسته برای این کار انتخاب خواهند شد که بسیار مجرب هستند، این پلیس ها در کلانتری ها برای کارهای اداری و پرونده سازی استفاده می شوند و در بحث های امنیتی هیچ مداخله ایی نخواهند داشت.

ثمره در تشریح پرونده عملیات گروگان گیری اخیر گفت: دوم مهر ماه ساعت ۲٫۳۰شب با گزارش یک مورد آدم ربایی به نیروی انتظامی سیرجان اعلام شد بلافاصله کلیه مسیرهای ورودی شهر سیرجان بسته شد، در همین حین جو امنیتی در سیرجان بالا گرفت پلیس اطلاعات ناجا کار تخصصی و فنی خود را شروع کردند که در اولین تماس از سوی گروگان معلوم شد آنها در سیرجان هستد این گروگان ها می خواستند به هر طریق ممکن  از سیرجان خارج شوند که ماموران با تلاش مضاعف خود ظرف ۴۸ ساعت محل اقامت این آدم ربایان پیدا کردند و به دلیل اینکه نامه ایی از سوی مرجع بالاتر به ما رسیده بود حتما می بایستی یگان ویژه این عملیات را انجام دهد ولی بچه های ما در سیر جان می توانستند این قائله را پایان دهند اما این نکته که برخی مراجع می خواهند این را به نفع خود تمام کنند اشتباه محض است.

این مقام انتظامی اظهار داشت:ساختمان جدید ستاد فرماندهی نیروی انتظامی سیرجان با بودجه سه میلیارد تومانی تا پایان سال کلنگ احداث آن به زمین خواهد خورد.

سرهنگ هادی ثمره با تشریح دستاورد های نیروی انتظامی شهر ستان سیر جان در یکسال گذشته گفت: ۴۵درصد از سرقت ها که معادل ۸۷۵ فقره سرقت بود کشف شد که در همین راستا این جرم به نصف کاهش یافت. در سیرجان ۳۴ درصد کاهش چاقو کشی داشتیم که در این راستا ۱۲۴ نفر دستگیر شدند کشف ۲۴۳۹ قبضه سلاح سرد ۴۷۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۲۷۷ تانکر ۱۷۴۶ کیلو گرم مواد مخدر و دستگیری ۳۰ نفر متجاوزعنف ۹۷۰ نفر متهم تحت تعقیب ۳۳۰۰ نفر اتباع افاغنه۲۱۱ نفر به جرم شرب خمر از عملکرد یکساله ناجا در سیرجان بوده است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.