×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
همایش اعضای شورای اسلامی شهر و روستا،شهرداران و دهیاران در سیرجان برگزارشد/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”همایش اعضای شورای اسلامی شهر و روستا،شهرداران و دهیاران در محل سالن هلال احمر برگزار شد.
فرماندار در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت عملکرد دهیاران گفت: کارگروه عمران روستایی هر ماه برگزار خواهد شد و در هر جلسه به بررسی مشکلات یک روستا پرداخته خواهد شد. بسیاری از مسائل ما ناشی از عدم تعامل است و بایستی این عدم تعامل از بین برود.
وی افزود: دهیاران باید از فرصت های موجود به نحو مطلوب استفاده کرده و وظایف خود را جدی بگیرند. باید در راه حل مشکلات مردم گام برداشته، افراد متقاضی کار را در روستاها شناسایی و آنها را راهنمایی کنند . دهیار فرمانده اقتصاد مقاومتی در روستای خود است و در روستای تحت نظارت هیچ دهیاری نباید فرد بیکاری وجود داشته باشد چرا که ما فرصت های زیادی از قبیل انواع وام را در اختیار آنها قرار داده ایم تا مشکل بیکاری در روستاها مرتفع گردد.
معاون استاندار همچنین با اشاره به وجود برخی تخلفات در ساخت و سازهای روستایی گفت: تصرفات و ساخت و سازهای غیر قانونی در روستاها زیاد است که باید با آنها برخورد جدی کرد. و دهیاران بایستی از توان خیرین برای رشد، توسعه و آبادانی روستاها استفاده کنند.
در ادامه نماینده ی مردم سیرجان و بردسیر با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی گفت: به ازای هر ۱۵ خانواری که در روستاها ساکن هستند باید یک شغل ایجاد کرد تا از جمعیت بیکار هر روستا کاسته شود.
وی افزود: از زمان انقلاب تا کنون کارهای زیادی برای روستاها انجام شده است. نباید خدمات نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت. چراکه خسارت این کار قبل از هر چیزی متوجه خودمان خواهد شد. باید مردم را به آینده امیدوار کرد. مسئولین باید نسبت به حل مشکلات مردم حساس باشند. هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد.
حسن پور از وام های روستایی خبر داد و گفت: ۱/۵ میلیارد دلار اعتبار برای وام های روستایی که مربوط به شهر های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت است در نظر گرفته شده است. این وام ها شامل طرح هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند و در زمینه اقتصاد مقاومتی باشند می شود.
همچنین مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان آشنایی دهیاران و شوراهای روستایی با قوانین را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: برخی شوراهای ما به علت عدم آشنایی با قوانین، خلاف های ناخواسته ای انجام می دهند، بایستی با برگزاری دوره های آموزشی از این موارد پیشگیری کرد.
وی افزود: باید در روستاها سرمایه گزاری کرد و اقتصاد مقاومتی را در آنها سرپا نگه داشت . تسهیلات ویژه ای برای روستاها در نظر گرفته شده است تا از کوچ روستاییان به شهر ها جلوگیری شود.
شریفی در ادامه عنوان کرد: دهیاران باید پتانسیل های روستای خود را شناسایی و برای ایجاد اشتغال در روستاها برنامه ریزی کنند.
در پایان مراسم اصغر طلابیگی نماینده اعضای شوراهای روستایی و سرهنگ اسماعیل جهانشاهی فرمانده پلیس راه نیز به ارائه سخنرانی پرداخته و نظرات خود را مطرح نمودند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.