×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
واکسن کودکان خود را به خاطر کرونا عقب نیاندازید


به گزارش “سیرجان خبر” رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: در پی شرایط پیش آمده به خاطر شیوع کرونا و ترس و واهمه خانواده‌ها، متاسفانه با کاهش مراجعه کودکان زیر دوسال برای تزریق واکسن‌های ضروری این گروه سنی مواجه هستیم.

اکبر اسدی گفت: این کاهش حدود ۱۵ الی۲۰ درصدی مراجعه برای واکسن‌های ضروری می‌تواند خطر بسیار جدی برای گروه کودکان و نوزادان زیر دو سال باشد چرا که به دلیل عدم تزریق واکسن به راحتی می تواند منجر به ابتلا به انواع بیماری‌ها سرخجه، مننژیت، سل، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، و فلج اطفال شود و مشکلات جبران ناپذیری برای کودکان و نوزادان فراهم کند.

وی گفت: از تمامی خانواده درخواست داریم باتوجه به شرایط زرد کرونایی این روزها در سیرجان که خوشبختانه هنوز با کمترین موارد مثبت و بستری درشهرستان مواجه هستیم، با بررسی دقیق کارت واکسن کودک زیر دوسال و زیر ۵ سال خود و رعایت مسایل بهداشتی کرونا، به مراکز بهداشتی درمانی شهری و خانه های بهداشت روستایی مراجعه کرده و واکسن‌های عقب افتاده کودک ونوزاد را حتما جبران کنند تا دچار مخاطرات و عوارض ناشی از ابتلای کودکان به انواع بیماری‌های ویروس و میکروبی نشوند.

اسدی یادآور شد: نوبت دوم واکسن تزریقی فلج اطفال (IPV) هم از این ماه در برنامه واکسیناسیون در سن ۶ماهگی قرار گرفته است و نوبت اول آن در چهارماهگی تزریق می‌شود و نوبت دوم آن در ۶ماهگی است. خانواده های که سن کودک آنها به ۶ماهگی می‌رسند حتما باید نوبت دوم واکسن فلج اطفال را تزریق کرده و این مهم راخیلی جدی بگیرند.

وی درپایان ضمن تقدیر و سپاس از تمامی همشهریان عزیز بپاس همراهی و همدلی با حوزه سلامت خواست تا سوالات خود را با تلفن ۴۲۲۶۲۰۸۰ دفتر گروه پیشگیری ومبارزه با بیماری‌ها در میان بگذارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.