×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
واکنش جمعی از طلاب، دانشجویان و مردم مشهد به سخنان اخیر هاشمی

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از رجا نیوز،جمعی از طلاب ، دانشجویان و مردم شهر مشهد پس از سفر اخیر هاشمی به این شهر که با سخنان وی در خصوص لزوم الگو گرفتن از کشورهایی همچون ژاپن و آلمان برای کنار گذاشتن توان نظامی جهت رسیدن به پیشرفت همزمان شده بود، بیانیه ای صادر کردند.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
《یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَلَا أَوْلَادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْ ذَٰلِکَ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ》
[سوره المنافقون ۹]
جناب اقای اکبر هاشمی رفسنجانی
 با سلام
    در راستای سفر جنابتان به مشهد مقدس و بمصداق آیه  ۱۱۰ سوره آل عمران
《کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتَابِ لَکَانَ خَیْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَکْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ 》
و  بمنظور بازخوانی برخی مباحث مطرح شده از سوی جنابتان و تنویر افکار عمومی در این خصوص مطالبی را بحضورتان عرض مینماییم. هرچند این اولین باری نیست که ملت شریف ، قهرمان و حماسه ساز ایران اسلامی نظریات جنابعالی را استماع نموده و در راستای خیرخواهی و عاقبت به خیری و عدم خسران جنابتان نکاتی را بیان داشته اند.  اما اظهارات اخیرتان حکایتی دارد که گویی قمار دیگری در راه است که مجددا بازنده آن کسی جز شما نخواهد بود .
 خنک آن قمربازی که بباخت هرچه بودش/
 و نماند هیچش الا هوس قمار دیگر
.   در ابتدای دولت جناب آقای روحانی نظریه ای مطرح گردید مبنی بر اینکه تنها مسیر گشایش مسائل اقتصادی مذاکره است و بس. این خط فکری در ادامه راه خود قرائت فکری خود را صریح تر و شفاف تر نمود و ثابت کرد که تفکر امروز در حقیقت همان تفکر تکنوکراتی و لیبرالی سال های توسعه سازندگی است. همان تفکر غلط و پوسیده ای که در قرائت به روز شده خود می پندارد “دنیای امروز دنیای گفتمان هاست و نه موشک ها”. که اگر گوینده آن از روی نا آگاهی بیان نکرده باشد خیانت کار خواهد بود.
   تفکری که در اوج وادادگی اندیشه خود حل مسائل اقتصادی را به مسائل نظامی و امنیتی ربط می دهد و در ساحت یک سیاستمدار کهنه کار دیالوگی مستهجن ارائه مینماید که گویی راه حل این است!
.  واقعا ریشه این تعابیر کجاست؟! آیا امنیت ما مانع اقتصاد ماست؟! آیا علت مسائل اقتصادی ما، نیروی دفاعی و نظامی ماست ؟!
    در بیانات اخیرتان و در رویکردی که با اندیشه امام  عظیم الشان حضرت روح الله الموسوی الخمینی  که منحرف نشده بلکه تقابل دارد  اشاراتی هم به الگوی کشور ژاپن داشته اید که به علت محروم شدن از نیروی نظامی رشد اقتصادی داشته است.
    فرضا اینطور باشد که شما می گویید! ؛ اگر سلب حق ژاپن از داشتن نیروی نظامی توسط دخالت استعماری آمریکا باعث رشد اقتصادی ژاپن شده باشد ،چرا خود آمریکا ارتش نظامی بزرگ خود را کنار نگذاشته و به جای صرف بودجه ۵۸۱ میلیارد دلاری نظامی، فکری برای نظام بانکی شکست خورده وال استریت نمی کند ؟
      در بین کشورهایی که در حوزه ی اقتصادی درحال تسخیر دنیا هستند، چرا چین سهم بودجه ی نظامی اش را از کیک اقتصادی خود، ۱۴۵ میلیارد دلار اختصاص داده است؟
و چرا اخیرا نخست وزیر ژاپن خواستار تغییر قانون اساسی اجباری آمریکا و تاسیس ارتش شده است؟
  در خوش بینانه ترین حالت، آیا شما میخواهید یک “بیراهه ی ژاپنی” را از سر بگیرید؟!
شما میپندارید که این راه سرش در ژاپن است اما واقعا به ترکستان میرود.
.   رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام !
وقتی که چرخ بی.ام.دبلیو تفرعن و اشراف زدگی و آقازاده گی منتسب به یکی از نزدیکان شما، در خیابان نیاوران امنیت جامعه را برهم زده بود، خیلی تعجب نکردیم . چرا که دیده بودیم این روش و منش تربیتی همین را هم به بار خواهد آورد !
   خاطر جنابتان هست یکشنبه ۳۰ تیرماه سال ۱۳۷۰ مصادف با تاسوعای حسینی را چگونه در خاطراتتان منعکس نمودید :
  « یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت ۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸/۶ ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است».
    و یا در بیان خاطرات ۸ مهر سال ۱۳۶۱ و در بحبوحه جنگ بیان نمودید که
 《 ظهر بچه ها به مدرسه و فائزه به اسب سواری رفته بود .》 ادامه همین روند تربیتی ساندویچی گردی را در وسط فتنه وطن فروشان سال ۸۸ و ملاقات با بهائیان سال ۹۵ و هفت تیر کشی محافظان را در پی خواهد داشت .
.     بنظر، تئوری پرداز تداخل چرخ اقتصاد با نیرو نظامی،  نمیتواند دربرابر هفت تیرکشی های  ”سه راهی یاسر” توجیهی دست و پا بکند!
آیا 《چرخ های بی.ام . دبلیو آقازادگی》به هفت تیرکشی برای امنیت ولو اشرافی گری خود،  نیاز داشته باشد و نظام جمهوری اسلامی و جان و عزت ملت ایران نیاز به صیانت و آمادگی دفاعی نداشته باشد؟!
کشور نباید حتی یک آزمایش موشکی داشته باشد ولی در دایره ی اهل بیت عالیجناب ها آیات 《واعدو لهم ما استعطتم من قوه 》شان نزول دارد؟!
اقای اکبر رفسنجانی!
 مطمئن باشید هزینه های توان دفاعی و نظامی کشور از هزینه سازی خانواده شما برای نظام و انقلاب بیشتر نیست! جونیور یا همان مهدی را میشناسید ؟ همان که در سال ۸۴ نگران بودید طوریش شده باشد ؟ وقتی دادگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام حکم نمود و تایید شد شما چه واکنشی نشان دادید ؟
دراین باره کارنامه ی بیت شما در تمام بحث های امنیتی و اقتصادی سند محکمی ست.
   این هماهنگی های بین برخی مفاد FATF و سخنان گزاف برخی همراهان قدیم انقلاب و نظام عجیب بنظر میرسد.  آیا سناریوها و تهدیدهای دشمنان باعث نفوذ و رخنه در اندیشه و آرمان های برخی خواص شده است و یا مسئله چیزهای دیگری ست…
  در میان گله گرگی که در برجام دست حیله و مکرش را واضح تر و عیان تر ازهمیشه و مثل همیشه دیدیم و تجربه کردیم و جدیدتر در قراردادهای ننگین FATF   و  IPC ، با کدام منطق و گفتمان و عقل سلیمی می شود راه های تجهیز و تکمیل نیروی نظامی را مانع پیشرفت یک ملت و یک کشور بدانیم ؟ در این جهان پر از گرگ و شیطان که روزشان بدون تهدید ما شب نمیشود مگر زیر سایه ی افتاب برجام، شدیدتر و محکم تر ما را تحریم کنند میشود گفت دنیای ما دنیای گفتمان است؟ مگر آنکه دنیای برخی کدخدا محور باشد و نه خدا محور و گفتمانش هم “بله قربان” باشد و نه لا اله الا الله!
نکند این گفتمان برآمده از اسلام خودساخته رحمانی برخی هاست! مسلم است که  عزت و اقتدار ما در این سی و هشت سال انقلاب نه تنها مانع از رشد کشور نشده که شتاب دهنده بوده است همواره . آیا روحیه عزت و اقتدار برای همه جوان های انقلابی این مرز و بوم دراستقلال علمی و عملی پویایی بیشتر را به همراه ندارد؟
شاید واقعا خودتان باید پیشگام تئوری جدید پیشرفت اقتصادیتان شوید و محافظانتان را که نیروی امنیتی محسوب می شوند کنار بگذارید و خلع سلاح کنید. مگر نه اینکه دنیای امروز دنیای موشک ها و هفت تیرکشی سه راه یاسر نیست! هرچند که امروز هم با کاروانی از محافظین نزول اجلال فرمودید .
   گر چه در ایران اسلامی، اندیشه ای  زندگی می‌کنند که اگر مردم به ایشان رأی دادند که هیچ! و الا «موشک فتنه» را با «نامه سرگشاده» تجهیز میکند!
آقای هاشمی آیا براستی شما فرمانده جنگ بودید؟ اگر بودید که بودید این اظهارات را از کدام منطق استخراج نموده اید ؟
در تفسیر آیه وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ ، در تفسیر راهنمای شما چه مطلبی ذکر شده است ؟
نه هر که آینه سازد، سکندری داند.
   روزی گفتارتان در نفی حضور نیروها بود و امروز اینگونه ؟ ملاقات با امام در ۲۷ خرداد ۶۷ را بیاد دارید که افاضه فرمودید
 ” مردم به جبهه نمی آیند ” شما فرمانده جنگ بودید و در عین حال افاضه میفرمودید که ” تعدد مراکز نظامی مضر است و نمیشود چاره ای کرد ، جوشکاری هم مسکن است نه علاج ” ۶۵/۱/۳
  ” دکتر حسن روحانی آمد و راجع به طرح ادغام نیروهای زمینی ارتش و سپاه مذاکره کردیم ، وحدت نظر داشتیم ، بنا شد بیشتر بحث شود “
( پایان دفاع آغاز بازسازی صفحه ۲۴۴)
  البته اگر این نگاه در میدان جنگ مطرح باشد امروز هم در پی حذف هردو نهاد در راستای توسعه وابسته به غرب خواهد بود .
آیا صرف بودجه های دفاعی در حوزه هایی دیگر،  “اقتصاد دانش بنیان آسییب ناپذیر” درست میکند یا “اقتصاد مقاومتی در سایه ی عزت و اقتدار” ؟
وقتی نظام جمهوری اسلامی به دنبال پیشرفت در تمام عرصه های فن آوری و رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی و …باشد اما قدرت نظامی نداشته باشد ، در برابر هر تهدیدی آسیب پذیر خواهد بود ولو از جیبیتوی!
   گزینه های نظامی وقتی رنگ میبازند که علاوه بر ایمان به نصرت الهی و اعتقاد به تفکر جهاد باب من ابواب الجنه و درس آموزی از نهضت عاشورا ، پشتیوانه ی عظیم توان دفاعی  داشته باشیم که الحمدالله به فضل الهی داریم!
 آقای هاشمی
 آن روزی سایه تهدید نظامی از روی سر این ملت و انقلاب رخت بر بست که دشمنان ما برای آنکه ما را بشناسند رفتند و داستان کربلا را خواندند. این را لاقل دشمنان ما خوب میدانند وگرنه افغانستان و عراق و فلسطین و ایران خیلی برایشان فرقی ندارد تا بخواهند گزینه ی نظامی شان را رو کنند. اما خوب میدانند که غلط اضافه ای ست که خودشان هزینه ی سنگینی را خواهند پرداخت.
 هرچند که شاگردان مکتب فکری شما چون تور های نظامی داخلی نرفته اند و فقط فیلم های جنگ ستارگان آمریکایی را در نیویورک مشاهده کرده اند معتقدند بمب های آمریکایی در ده دقیقه همه چیزمان را نابود میکنند! آخر در بحبوحه کربلای پنج خدمت سربازی را در نیویورک سپری میکردند .
آقای هاشمی
خاطرتان هست در سال ۶۱ دولت های عربی را بواسطه ارتباطشان با رژیم منحوس صهیونیستی ” شترمرغ های پوفیوز” خواندید ؟ چه شده که امروز با دیدن کشتار هزاران نفر از مهمانان ضیوف الرحمان و جنایات یمن و بحرین برای آغاز ارتباط با این میوه های شجره ملعونه در دست دادن پیش قدم میشوید ؟ شتر مرغ های پفیوز عوض شده اند یا شما ؟
آیا بهتر نیست  هم سخن و هم عمل را به کارشناسان خودش بسپارید؟!
چطور آقای رفسنجانی که از بزرگان و ارکان نظام و فرمانده جنگ بوده است ، تحلیلی اینقدر ناقص و کاریکاتوری ارائه میدهد؟
آیا منتظرید هنوز آفتاب سعادت از پشت تشت افتاده ی برجام سر بزند؟
آیا قرار است که برخی ، متحجرانه و اسلام مآبانه برای نظام جمهوری اسلامی طرح بنویسند و هزینه بتراشند؟ تاکی؟!
آیا برخی یاران دیرین بنیان گزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، همین طور آرمانهای امام خمینی ره و اسلام ناب را فهمیده اند؟ دقیقا همینقدر کج؟!
صریح و شفاف از شما میپرسیم؛
آقای هاشمی!
واقعا این قبیل سخن ها از سر کهولت سن است یا از سر کج اندیشی یا خدایی ناکرده…؟ خودتان پاسخ بدهید!
ما جوانان مومن انقلابی خطاب در برابر همه ی کسانی که ذره ای انحراف از مواضع گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و اسلام ناب و ولایت مطلقه ی فقیه دارند، موضعی “صریح” ، “شفاف” ، و انقلابی داریم!
البته درس صبر و استقامت را از متون قرآنی آموخته ایم و در کنار توصیه به حقی که برای خود و شما داریم تمرین و توصیه به صبر را برای خودمان داریم . باشد که این صبر حزب الله و انقلاب روزنه ای در بازگشت یاران انقلاب فراهم نماید .
 و هیهات که پاسخ کسانی که از رسم الخط گفتمان انقلاب ، تخطی میکنند و بر طریق کج خود ثابت قدم هستند و راه توبه را نمیخواهند ببینند، شدید و دقیق خواهیم داد.
 و روزی دندان یاوه گویانی که قرائت شخصی گفتمان اسلام ناب را بر زبان میاورند اما عین عبارات را تغییر میدهند؛ در دهانشان خورد خواهیم کرد!
والسلام.
جمعی از طلاب، دانشجویان و مردم مشهد( اسامی افراد امضا کننده این بیانه نزد رجانیوز محفوظ است)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.