×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
وضعیت نامناسب محور های مواصلاتی سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” حمل و نقل به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور ، عامل مهمی در توزیع متناسب جمعیت و ایجاد دسترسی مناسب به مراکز جمعیتی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و تفریحی به شمار می رود .

محور های مواصلاتی شهرستان سیرجان به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز کشور از پر ترافیک ترین محور های مواصلاتی کشورمحسوب می شوند که وضعیت آسفالت این محورهای مناسب نیست.

متاسفانه در سال های اخیر به علت نامناسب بودن این محور های مواصلاتی ضرر های زیادی به خودرو های عبوری تحمیل شده است و وجود چاله‌های عمیق در این جاده‌ها قاتل لاستیک‌ خودروها چه سواری و چه سنگین بوده و بعضی اوقات کنترل خودرو را از دست راننده می‌ربایند.

کیفیت آسفالت محورهای سیرجان-کرمان، سیرجان-بندرعباس و سیرجان-شیراز به حدی خراب است که رانندگان ماشین آلات سنگین لاین سبقت را مسدود کرده و اجازه سبقت به بقیه وسایل نقلیه را نمی‌دهند و انجام این کار موجب حوادث دلخراش سوانح رانندگی می شود.

بیگلری معاون امور عمرانی فرمانداری سیرجان در خصوص بهسازی محور های مواصلاتی شهرستان در گفت و گوبا خبرنگارما گفت: در روزهای پایانی سال ۹۸ بهسازی قسمت هایی از محور سیرجان – شهربابک که تخریب شده و نیازمند ترمیم بود در دست اقدام بود که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد.

وی افزود: حدود یک هفته است کار بهسازی از سر گرفته شده و ۸ کیلومتر مسیر رفت و ۸ کیلومتر مسیر برگشت در حال بهسازی می باشد و امیدواریم به زودی به پایان برسد.

بیگلری گفت: پروژه تعریض جاده و شانه سازی محور کرمان و بافت آغاز شده است و در سال جاری نیز طرح هایی به منظور بهسازی و آسفالت محورهای مواصلاتی در دست اقدام خواهیم داشت.

رضایی رییس اداره راه و شهرسازی نیز وجود اعتبار کافی را لازمه بهسازی کلیه محورهای شهرستان خواند و گفت: در خصوص گلایه شهروندان مبنی بر بهسازی سایر محورها، به تامین بودجه نیاز داریم اما همشهریان می توانند کلیه انتقادات و پیشنهادات خود را در سامانه اتفاقات و خرابی ها (سامانه ۱۴۱) ثبت نمایند تا در اسرع وقت بررسی شوند.

وی افزود: علی رغم نبود اعتبار کافی، سال گذشته ۶ کیلومتر از محور سیرجان – بافت، ۱۰ کیلومتر از محور کمربندی (بلوار خلیج فارس)، ۱۰ کیلومتر از محور خواجوشهر، ۶ کیلومتر از محور کران، ۱۱ کیلومتر از محور پاریز – مانی و… آسفالت شد و بخشی از محور بندرعباس (ساماندهی ترانشه) بهسازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.