×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
وظیفه اوقاف اجرای نیت واقفان است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: وظیفه اداره اوقاف اجرای نیت واقفان است که امروزه به دلیل گستردگی جامعه اسلامی نیت های جدیدی بوجود آمده است.

حجت الاسلام صادق طباطبایی بیان کرد: عمده موقوفات شهرستان سیرجان در زمینه عزاداری و مراسمات مذهبی است اما باید این رویکرد را تغییر دهیم و به سمت وقف در راستای امکانات رفاهی و فرهنگی پیش برویم.

وی اظهار داشت: ساخت مراکز بهداشتی ، تهیه جهزیه و مسکن برای جوانان ، فعالیت های عمرانی ، ساخت مدارس و حوزه های علمیه، حمایت از بیماری های خاص،کمک به خانواده های بی سرپرست و ترویج فرهنگ قرآنی از جمله نیت های وقف جدید است.

سرپرست اداره اوقاف سیرجان ادامه داد: وقف یا همان احسان ماندگار اگر صحیح مدیریت نشود دچار شکست خواهد شد وقف به معنای صدقه جاریه است که باید در راستای امکانات رفاهی در جامعه کنونی استفاده شود.

طباطبایی با تشریح ساخت بقاع متبرکه در سیرجان افزود: فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه سیرجان پیشرفت خوبی داشته که حدود ۶۰ درصد از عملیات ساخت امام زاده علی(ع) به اتمام رسیده که تنها سنگ فرش رواق جنوبی این امام زاده یک میلیارد هزینه در بر داشته است.

وی اذعان داشت: ۱۱۴ نفر از خادمین مساجد سیرجان بیمه شده اند و شرایط برای بیمه سایر خدام نیز فراهم است.

سرپرست اداره اوقاف سیرجان تشریح کرد: بیش از ۲۵۰۰ رقبه از ۲۰۰ موقوفه در شهرستان سیرجان وجود دارد که عمدتا کاربری مذهبی دارند. همچنین از ابتدای سال جاری بیش از هشت موقوفه در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.