×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
وعده امید بازسازی سینمای سیرجان به در بسته خورده است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر”، یادی از آن روز هایی که با راه اندازی سینما در سیرجان شاهد شور و شوق مردم برای تماشای فیلم های سینمایی بودیم، بد اقبالی که با تعطیلی این مرکز فرهنگی و از کار افتادن آن دیگر نمی توان شور شوق را در خیابان خیام شاهد بود. قدمت ۱۲۰ ساله اش نشانگر ارتباط تنگاتنگ مردم با آن است که البته افراد با نگرش های گوناگون به سینما می روند و هدف اصلی پر کردن اوقاغت فراغت است.

هنر سینما در ایران در چند سال اخیر توسعه خوبی به خود گرفته و البته می توان گفت تمامی شهر های کشور دارای سینما هستند شهری که من در آن زندگی می کنم نه خبری از سینما است و نه فرهنگ سینمایی حال شهری با جمعیت بیش از دویست هزار نفر که بعنوان یک شهر تجاری و اقتصادی در استان و حتی کشور شناخته می شود در انتظار یک سینمای ایده آل است.

سینما قدس سیرجان

سینما قدس سیرجان  دارای ظرفیت ۴۵۰ نفر تنها سینمای شهرستان است که قدمت آن به سال های ۴۰ بر می گردد چند سالی است که این مرکز فرهنگی بعنوان یک مکان راکد به حال خود رها شده است و مسئولین هم با وعده های خیالی امید باز سازی آن را می دهند.

آذر ماه سال ۹۲ روزی که ایوبی معاون سینمایی وزارت ارشاد در جریان بازدید از سینما قدس سیرجان گفت: سینمای سیرجان و یک سینما در شهر کرمان با هزینه وزارت ارشاد به سرعت بازسازی و به سیستم دیجیتال مجهز می شوند که امیدواریم با راه اندازی این سیستم ها بزودی این سینماها همراه با سینماهای سراسر کشور بتوانند پخش فیلم را در برنامه خود داشته باشند.

سینما قدس سیرجان2

اما پس از گذشت کمتر از یک سال از وعده های ایوبی حسین اسحاقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان در نشست خبری خود در سال گذشته از همکاری شرکت فریکو جهت بازسازی سینما قدس سیرجان خبر داد و افزود: بخشی از هزینه‌های تعمیر و تجهیز سینما را شرکت فریکو عهده دار شده است و سایر هزینه ها را ارشاد می پردازد، که تا پایان سال ۹۳ بازسازی آن به پایان می رسد.

حال پس از گذشت یک سال نیم از سفر معاون سینمایی وزارت ارشاد و چندین ماه از وعده های رئیس ارشاد سیرجان همچنان این مرکز فرهنگی سیرجان در وضعیت اسف بار گذشته خود به سر می برد، اکنون با وجود این وضعیت نابسامان سینما قدس سیرجان در حالی که در سراسر کشور فیلم های جدید سینمای ایران اکران می شود مردم سیرجان از وجود این موهبت بی بهره اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.