×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
وفای به وعده نشانه شهامت‌، جوانمردی و درستکاری انسان است‌

به گزارش “سیرجان خبر” امیر دریادار دوم حسینی جانشین و معاون هماهنگ کننده اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش از مرکز آموزش شهدای وظیفه سیرجان بازدید کرد و در جمع کارکنان و خانواده ها به سخنرانی پرداخت.

دریادار دوم حسینی در این سخنرانی گفت: روشن است که محافظت از نماز تنها از یک بُعد و جهت مقصود نبوده بلکه از جمیع جهات، مورد نظر آن است و یکی از آن جهات، رعایت وقت و اهتمام به اول وقت بوده که نشان از ارزش و اهمیت دادن به امر الهی است.
وی در ادامه افزود: شخصی نزد شیخ نخودکی رفت و گفت من سه آرزو  دارم اول اینکه زن خوب میخواهم دوم کار خوب میخواهم و سوم اینکه عاقبت به خیر بشوم شیخ در جواب گفت نماز اول وقت بخوان ،نماز اول وقت بخوان ،نماز اول وقت بخوان چرا که نماز اول وقت کلید حل مشکلات است.
جانشین عقیدتی سیاسی نیروی دریایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از مراتب دروغ خلف وعده است که نقطه مقابل آن وفای به وعده ‌است‌. وفای به وعده نشانه شهامت‌، جوانمردی و درستکاری انسان است و هرکس نخواهد به وعده خود وفا کند بهتر است وعده ندهد زیرا مسئولیّت وعده ‌دادن را عهده ‌دار شدن از وعده ندادن سخت‌تر است.‌
دریادار دوم حسینی خاطر نشان کرد گاهی انسان در وضعیّتی قرار می­گیرد که نمی‌تواند به وعده خود وفا کند ولی قصدش وفای به وعده بوده است ، در این حالت چنین فردی مورد سرزنش قرار نمی‌گیرد، ولی کسی که وعده می‌کند و قصد دارد که به آن وفا نکند یا با کسی پیمانی می‌بندد در صورتی که قصد خیانت دارد یا طبیعتاً اهمّیّتی به وعده‌های خود نمی‌دهد، مورد سرزنش بوده‌ و از عظمت روحی و اخلاق نیکوی انسانی به دور است.
وی در پایان تصریح کرد: صفات نیکو باعث تقرّب انسان به خدا و رسول خدا صلّى الله علیه وآله وسلّم و مردم خواهند شد. در حقیقت این صفات مجموعه‌ای از نیکی‌ها و فضایل‌اخلاقی هستند که همچون مشعلهای فروزانی در راه عظمت و رفعت انسانیّت ‌قرار دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.