×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
وقوع انفجار مهیب در نیویورک/ ۲۰کشته و زخمی تاکنون

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،اداره آتش نشانی شهر نیویورک لحظاتی پیش اعلام کرد:در جریان آتش سوزی گسترده در منطقه “هارلم” یک ساختمان تخریب شده است. خبرها حاکی از آن است که یازده نفر در این حادثه زخمی شده‌اند.

براساس گزارش‌های اولیه بر اثر تخریب ساختمان در منطقه “هارلم” نیویورک انفجاری مهیب به وقوع پیوسته است. پلیس نیویورک اعلام کرده است که آتش سوزی پس از شنیده شدن صدای انفجار رخ داده است .
این انفجار در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های مترو شهر نیویورک به وقوع پیوسته است.
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند:گروه های نجات پس از آتش سوزی در ساختمانی که در خیابان ۱۱۶ منطقه هارلم نیویورک به وقوع پیوست خود را به این منطقه رساندند.
پس از آتش سوزی در این ساختمان ۵ طبقه دود غلیظی مرکز شهر نیویورک را فراگرفت.

شهردار نیویورک اعلام کرد منشاء انفجار در دو ساختمان بزرگ مسکونی در این شهر که دو کشته و هجده زخمی بر جای گذاشت، نشت گاز بوده است.

بیل دی بلاسیو گفت : «در حدود ساعت نه و سی دقیقه به وقت بامداد انفجار مهیبی در محله هارلم منطقه منهتن نیویورک سبب فرو ریختن دو ساختمان مسکونی بزرگ شد که منشاء این انفجار، نشت گاز بوده است.»

شهردار نیویورک در کنفرانس خبری پس از انفجار مهیب محله هارلم گفت: فقط پانزده دقیقه قبل از وقوع این انفجار، خبر نشت گاز به شرکت گاز ادیسون گزارش شده بود. این انفجار تاکنون بیست کشته و زخمی برجا گذاشته است.

بیل دبلازیو ضمن حضور در محله هارلم، در برابر خبرنگاران گفت: اطلاعاتی که من به شما می‌دهم صرفاً اطلاعات اولیه است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. وی افزود: این انفجار مهیب، در حدود ساعت نه و نیم صبح به وقت محلی نیویورک رخ داد که دو ساختمان را تخریب کرد و بر ساختمان های اطراف نیز تأثیرات مخرب و نسبتاً گسترده‌ای داشت. این انفجار به علت نشت گاز اتفاق افتاد. هم اکنون مأموران آتش نشانی در محل حضور دارند و با آتش سوزی های باقی مانده مقابله می کنند. البته اکثر آتش سوزی ها در حال حاضر تحت کنترل درآمده و خاموش شده است. پانزده دقیقه قبل از انفجار، موضوع نشت گاز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان نیویورکی به شرکت گاز ادیسون گزارش داده شده بود. مأموران شرکت گاز ادیسون فقط دو دقیقه پس از آنکه نشت گاز در این محله به آنان گزارش داده شد، واکنش نشان دادند و به سوی محل گسیل شدند، با این حال قبل از رسیدن آنان به محل، این انفجار مهیب رخ داد.

دبلازیو افزود این فاجعه‌ای بزرگ بود، زیرا فرصت کافی برای تخلیه مردم یا اطلاع‌رسانی به آنان قبل از وقوع انفجار وجود نداشت. ما می‌دانیم تا کنون دو نفر را از دست داده‌ایم که مرگ آنان تأیید شده است. شمار مجروحان ناشی از این انفجار و فروریختن ساختمان نیز بر اساس گزارش های اولیه تاکنون هیجده تن بوده است.

وی تأکید کرد: به محض این که تمامی آتش سوزی‌ها خاموش شود، عملیات جستجو در میان آوار و ویرانی‌ها برای یافتن قربانیان یا مجروحان آغاز خواهد شد. هم اکنون شماری از افراد مفقود هستند که خبری درباره آنان نداریم. من تأکید می کنم، افراد مفقود ممکن است هم اکنون در مکانی دیگر صحیح و سالم باشند، ولی تماس با آنان هنوز برقرار نشده باشد. با این حال جستجوی کامل برای پیدا کردن این افراد در میان آوار یا در مکان های دیگری که ممکن است به آنجا رفته باشند، انجام خواهد شد.

این عملیاتی طولانی و گسترده خواهد بود و به زمان زیادی برای پرداختنِ کامل به پیامدهای این فاجعه و رتق و فتق امور در این رابطه نیاز خواهد بود. در حال حاضر، ما دویست و پنجاه آتش نشان در محل داریم و ده ها تجهیزات آتش نشانی و ماشین آلات سنگین برای برداشتن آوار ساختمان های تخریب شده به اینجا آورده ایم.

وی سپس از همه کسانی که به این فاجعه رسیدگی کردند، به خصوص آتش نشانی و پلیس نیویورک تشکر و قدردانی کرد. بسیاری از مردم در این محله، به خصوص کسانی که عزیزانشان در دو ساختمان فروریخته زندگی می کردند یا به کلیسایی که در طبقه اول یکی از این دو ساختمان قرار داشت می رفتند، به شدت نگران هستند. ما به آنان و همگان می گوییم که عملیات جستجو به صورت کامل انجام خواهد شد تا آنان از سرنوشت عزیزانشان آگاه شوند.

شهردار نیویورک در خاتمه گفت ما همچنین خط تلفن ویژه برای بستگان کسانی که در این ساختمان ها زندگی می کردند راه اندازی خواهیم کرد که بتوانند از آخرین اطلاعاتی را که ما درباره عزیزانشان دریافت کرده ایم مطلع شوند.

پس از او رییس آتش نشانی نیویورک در این خصوص آخرین گزارش ها را داد و تأکید کرد که به غیر از چند آتش سوزی محدود، بقیه حریق ها اطفاء شده است. وی افزود:‌ ساعت نه و سی و یک دقیقه صبح گزارش این انفجار به آتش نشانی داده شد و اولین واحد آتش نشانی، رأس ساعت نه و سی و سه دقیقه در محل حضور یافت و عملیات اطفاء حریق را آغاز کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.