×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
ویزای جعلی ۱۴۰ زائر ایرانی را از جده به کشور بازگرداند/ زائران از تردد با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند

raeis sazman hajبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،سعید اوحدی گفت: عملیات پرواز زائران ایرانی به سوی جده بسته شد و همه زائران از مدینه وارد جده شدند و هم اکنون صد در صد زائران در مکه حضور دارند.

وی ادامه داد: عصر روز یکشنبه زائران عازم عرفات می‌شوند و با توجه به بارندگی شدیدی که چند روز گذشته در عرفات شاهد بودیم ۴۰ درصد خیمه‌های زائران ایرانی با وزش باد شدید خوابیده شدند که با همکاری مؤسسه مطوفین قرار است که چادرها را برای آغاز اعزام زائران به عرفات آماده تحویل باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همچنین چادرهای زائران ایرانی با فرش نو مفروش می‌شوند و در هر دو کاروان یک فریزر قرار داده شده است که آب خنک و یخ در اختیار زائران قرار دهند و همچنین برای هر ۴ چادر یک کولر قرار داده شده است تا مشکل گرمازدگی برای زائران ایجاد نشود.

اوحدی ادامه داد: همایش مدیران، روحانیون و ۵۰۰ نفر از امدادگران و خدمه که در ایام تشریق قرار است به زائران خدمت رسانی کنند برگزار شد تا آخرین اطلاعات و آگاهی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: از روز ۵ ذی الحجه حمل و نقل درونی اتوبوس‌ها متوقف شده است و به تمام زائران توصیه می‌شود برای رفتن به زیارت از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر طبق آخرین آمار میانگین تأخیر پروازها ۱۴ دقیقه بوده است که اگر پرواز زائران کرمانی را که دچار نقص فنی شده بود را از سایر پرواز‌ها جدا کنیم متوسط تأخیر‌ها ۱۰ دقیقه می‌شود که در بیشتر پرواز‌ها این میزان تأخیر طبیعی است.

اوحدی ادامه داد: همچنین متأسفانه در این ایام ۱۴۰ زائر ایرانی به دلیل داشتن ویزای جعلی از حج امسال بازماندند و از جده به کشور بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: این زائران از طریق هواپیمایی قطر و العراقیه وارده جده شده بودند که از ورودشان به شهر جده ممانعت به عمل آمد و به کشور بازگردانده شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.