×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پارلمان محلی سیرجان در انتظار انتخاب چهارمین رئیس

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر” در حال حاضر بسیاری از شهرهای کشور آماده انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر می شوند، در تهران یازدهم شهریورماه رقابت چمران و احمد مسجد جامعی برای بدست آوردن صندلی ریاست شورا داغ می شود. سیرجان نیز از این قاعده مستثنی نیست و انتخابات هیئت رئیسه پارلمان محلی سیرجان دوازدهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
قطعا اسماعیل خواجویی یکی از مدعیان تصدی صندلی ریاست شورا خواهد بود، نسرین امینی زاده نیز از جمله مدعیان صندلی ریاست شورا در انتخابات گذشته بود که از کورس انتخاباتی بازماند. او را نیز می توان از گزینه های انتخابات هیئت رئیسه در دومین سال آغاز بکار شورای چهارم خواند.
سر لشکر ایران نژاد، ایراندخت رضایی، محسن اسدی و نسرین امینی زاده از جمله محالفان سر سخت اسماعیل خواجویی در انتخابات پیش رو هستند اما باید گفت بهترین راه حل، انتخاباتی عادلانه و عاقلانه است. در دو سال گذشته جریان اختلاس شهرداری  و تنش بوجود آمده در این دو نهاد باعث شد تا بیشتر وقت شورای شهر برای انتخاب شهردار و ریاست شورا گذرانده شود و تمرکز بر مسائل شهری کمرنگ شود.
زمانی اسماعیل خواجویی بعنوان دومین عضو علی البدل شورای چهارم انتخاب شد هیچگاه فکرش را هم نمی کرد بعنوان عضو اصلی وارد شورا شود، چه برسد که نیامده رئیس شود، انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی شهر سیرجان با تغییرات گسترده ای همراه بود به طوری که تنها دو نفر از اعضای ادوار گذشته توانستند آرای لازم را برای رسیدن به کرسی شورای شهر کسب کنند.
سید محمد ایران نژاد در انتخابات دور چهارم از جمله افرادی جدیدالورودی بود که با اکثریت آرا تونست در جایگاه اول لیست یازده نفره قرار گیرد و سکان دار ریاست چهارمین پارلمان شهری سیرجان شود. او در مدت یکسال سکان دار این نهاد مردمی شد و در انتخابات هیئت رئیسه اولین سال آغاز بکار شورای چهارم نیز با رای اکثریت اعضا برای دومین سال متوالی صندلی ریاست را حفظ کرد.
چند ماهی بیشتراز دومین سال ریاست ایران نژاد نگذشته بود که او همراه با شهردار سیرجان به جرم فساد مالی دستگیر شدند. این خبر شوک سنگینی بر بدنه حساس ترین نهاد مردمی شهرستان وارد کرد، در این شرایط شهر سیرجان بی شهردار و شورای چهارم بی رئیس ماند. اعضای شورای شهر تا اواخر سال ۹۳ جلسات خود را با نائب رئیسی حمزه صادقی اداره کردند و پس از سلب عضویت ایران نژاد دومین عضو علی البدل شورا اسماعیل خواجویی به جمع یازده نفره ملحق شد.
او پس از ورود به شورای چهارم در اولین اقدام بعنوان ریاست پارلمان محلی سیرجان انتخاب و نیامده سکان دار شورای چهارم شد اما خواجویی پس از این انتخاب در اولین اقدام خود خبرنگاران را از شورا اخراج کرد این عکس العمل خواجویی باعث شد تا بسیاری از نشریات محلی با هجمه بر علیه او این اقدام دور از اخلاق وی را محکوم کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.