×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پانتا: آمریکا ممکن است مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران شود

خبرگزاری فارس: پانتا: آمریکا ممکن است مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران شود/ هیچ دوستی برای آمریکا بهتر از اسرائیل نیست

به گزارش  “سیرجان خبر” به نقل از فارس، «لئون پانتا» وزیر سابق دفاع و رئیس سابق «سیا» اعلام کرد در حالیکه آمریکا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران تحمیل کرده است و به تهران اعمال فشار آورده است، بسیار محتمل است که برای پشتیبانی از سیاست خود مجبور به استفاده از نیروی نظامی شود.

پانتا این اظهارات را در سخنرانی برای حدود ۶۰۰ نفر در یکصدمین نشست سالانه اتحادیه ضدافترا ایراد کرد و گفت که آمریکا باید در زمان مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران شک و تردید خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: عنصر کلیدی، رهبری عالی ایران است و بعید است که او غنی‌سازی اورانیوم را ترک کند. ما باید محکم بمانیم. باید استوار بمانیم.

رئیس سابق پنتاگون همچنین بر موضع آمریکا تأکید کرد که واشنگتن هیچ‌ دوست و هیچ همپیمانی بهتر از اسرائیل در جهان ندارد.

پانتا در خصوص منزوی شدن آمریکا در حین ۱۰ سال اخیر جنگ آمریکا در افغانستان و عراق و تغییر قدرت در بین رهبران جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: واقعیت این است که ما در یک جهان بسیار خطرناک به سر می‌بریم. ما همچنان با تهدیدات کره شمالی در حالیکه سلاح‌های هسته‌ای آزمایش می‌کند، روبرو هستیم. ما در خاورمیانه، بی‌ثباتی و آسیب‌پذیری داریم. همه اینها در زمانی در حال رخ دادن است که ما در معرض مشکلاتی در واشنگتن هستیم.

«چاک هیگل» وزیر دفاع کنونی آمریکا نیز در خصوص مذاکرات با ایران تصریح کرد: ما اهداف و نیات ایران را برای راه‌ حل‌های دیپلماتیک آزمایش می‌کنیم. وقتی در کنار شرکای خود با ایران تعامل می‌کنیم، ما درباره واقعیت در خاورمیانه آگاه هستیم. ایران حامی ترور است اما سیاست خارجی یک بازی حاصل جمع صفر نیست.

وی ادامه داد: تعامل، دلجویی یا مهار نیست. ما می‌دانیم که آنها چه هستند، ما می‌دانیم آنها به کدام مسیر می‌روند، ما آنها را دنبال نمی‌کنیم. رئیس‌جمهور اوباما به طور دائم روشن و واضح کرده است که حرف کافی نیست. عمل باید با کلام هماهنگ باشد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که آمریکا به اسرائیل ۶ بالگرد «V-22 اوسپری» می‌فروشد و همچنین چالش‌هایی که در مرزهای اسرائیل به واسطه بحران مصر و سوریه وجود دارد را درک می‌کند. حاشیه‌هایی برای اسرائیل وجود ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.