×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پاکسازی کوه‌ها و محیط‌ زیست توسط کوهنوردان سیرجانی

به گزارش“سیرجان خبر” گروه کوهنوردی یاران طبیعت سیرجان با پاکسازی کوه‌ها و محیط‌زیست از عوامل آلوده همچنین مسئولان را از تخریب منابع خدادادی توسط سودجویان باخبر می‌کنند و به‌نوعی پلیس طبیعت و کوه شده‌اند.

سرپرست گروه کوهنوردی یاران طبیعت سیرجان گفت: گروه ما متشکل از ۱۵ نفر است که با پرداختن به ورزش مفرح کوهنوردی خود را موظف به پاکسازی دامنه‌های کوه و طبیعت در مسیر می‌داند که هرکدام از بچه‌های گروه ما کیسه‌های زباله‌ای را در کوله‌پشتی خود دارند تا زباله‌ها را از طبیعت جمع‌آوری و معدوم کنند.

مهدی حاج‌ربیعی با اشاره به اینکه میزان زباله‌های معدوم‌نشدنی در طبیعت زیاد است از خسارات معدن‌کاوان در مناطق مختلف شهرستان سیرجان خبر داد و افزود: قله‌های لاشکار پاریز و غار پلنگ سیاه کوه دچار این مصیبت شده است که مشکل را به مسئولان اطلاع دادم.

وی ادامه داد: قله لاشکار را با ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متر فتح کردیم، اما سایت‌های مخابراتی مربوط به شرکت‌های مس سرچشمه با استقرار نیروها و کارگران خود در این منطقه زیبا این محل را به زباله‌ها و نخاله‌های مختلف تبدیل کرده‌اند که باید مسئولان برنامه‌ای برای جلوگیری از تخریب کوه‌ها و محیط‌زیست داشته باشند.

گروه کوهنوردی یاران طبیعت سیرجان متشکل از محمدعلی امیری‌نژاد، محمدرضا حاج‌ربیعی، عباس رستگار، مجید زیدآبادی، محمد ستوده‌نیا، هادی سلیمانی، محمدرضا فاضل، محمد مکی‌آبادی، محمود نمازی، مهدی حاج‌ربیعی، ابوذر هاشمی، منصور پورخسروانی، مرتضی هاشمی، بهشته سیرویی‌نژاد و نجمه عماد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.