×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان زکات توسط کشاورزان سیرجانی

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام محمد‌رضا رمضانی در حاشیه بارگیری حدود ۵ تن زکات مستحبی پسته در سیرجان اظهار داشت: از فروش این میزان پسته، ۱۳۰ میلیون تومان و از زکات دام و گندمی که دامداران و کشاورزان سیرجان پرداخت کرده‌اند، ۲۰ میلیون تومان جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: از محل این مبلغ در ساخت سه خانه بهداشت و ۱۰ خانه مددجویان زیر پوشش کمک شده‌است به همین منظور قدردان کشاورزان و دامداران هستیم که با ستاد زکات شهرستان همکاری دارند.

رمضانی عنوان کرد: سال گذشته هم یک حسینیه و مسجد را از پول زکات مردم در روستاهایی که زکات پرداخت کردند، احداث کردیم.

حسن خضری‌مقدم دبیر ستاد زکات و مسئول کمیته امداد سیرجان نیز گفت‌: از مبلغ جمع‌آوری زکات در سال جاری ۴۰ در‌صد کمک به طرح‌های عمرانی و ۶۰ درصد در امور فرهنگی ‌مانند کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه دختران خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز با اشاره به برکات پرداخت زکات اظهار داشت: خداوند زکات را امر کرد تا فقیری در جامعه نباشد، چراکه زکات در علم، مال و جان است.

وی ابراز داشت: زکات علم آموختن به دیگران، زکات جان روزه و زکات مال این امانتی است در دست ثروتمندان و اغنیا که باید ادا شود تا در جامعه فقر نباشد.

حسینی افزود‌: دریافت زکات واجب در این شهرستان کمتر و زکات مستحبی هم ایثار و علاقه مردمی است که در عبادات خود کوشا هستند که جای قدردانی و تشکر را دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.