×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پیاده روی اربعین حرم تا حرم سیرجان یک هنر است

به گزارش”سیرجان خبر”ستاد اربعین شهرستان سیرجان با حضورآیت الله علم الهدی مسئول سابق بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و اعضای این ستاد در آستانه شام تاسوعای اباعبدالله الحسین علیه السلام تشکیل جلسه داد.

آیت الله علم الهدی مسئول سابق بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم ولایی سیرجان گفت: بهترین زمان را برای برگزاری این جلسه در نظر گرفته اید در این ایام عرق حسینی در وجود همه انرژی بیشتری برای تصمیم‌گیری مناسب تر برگزاری مراسم پیاده روی اربعین تزریق میکند.

وی اضافه کرد: ابتدا باید هدف این حرکت نورانی را بر خود مشخص کنیم. چرا ما برای اربعین، این خیزش و حرکت و جوشش را انجام می‌دهیم؟ این نیست مگر دعوت رسول اکرم (ص)که به وسیله جابربن عبدالله انصاری ابلاغ گردید. حضرت امام حسن عسکری نیز فرمود :یکی از علامات مومن زیارت اربعین است. ما بایستی از مجموعه این حرکت مقدس موفق شدن جامعه به تجدید میثاق و ایمان با سیدالشهدا(ع) را نتیجه بگیریم.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: هدف غایی از حرکت پیاده روی اربعین این است که مردم از زندگی عادی خود جدا شده و به سوی اباعبدالله(ع) عروج کنند. لذا مسئولان بایستی اسباب ارتباط زائر اربعین با امام حسین را فراهم کنند؛ چه در مسیر پیاده روی نجف کربلا و چه در مسیر پیاده روی حرم تا حرم در سیرجان .

وی افزود: پیشنهاد بنده این است برای گروه هایی که در مسیر پیاده روی اربعین حرکت می کنند برنامه تبلیغی و فرهنگی ویژه‌ای در نظر گرفته شود. باید به زائر خوراک معرفتی داد. همانطور که امکانات معیشتی را برای زائر اباعبدالله(ع) فراهم می‌کنیم بایستی به امکانات معرفتی هم توجه داشته باشیم. توجه به این مقوله تاثیر بسیاری دارد. پیشنهاد دیگر بنده این است که زائران اباعبدالله(ع) را به صورت گروهی و با مدیریت منسجم به کربلا اعزام نماییم. حتی سیرجان می تواند در این مسئله امسال به صورت پایلوت وارد عمل شود.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: راهپیمایی حرم تا حرم سیرجان یک هنر است که متاسفانه آن را در بعضی جاها نداشتیم اگر در این مسیر بتوان نماز واحدی با حضور زائران و با یک امامت اقامه کرد، حتی می تواند بازتاب جهانی داشته باشد.

امام جمعه سیرجان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان عنوان کرد: بایستی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم پیاده روی اربعین حسینی تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم در این مراسم معنوی پاسخ دندان شکنی باشد به دشمنان انسان و قیام برحق ابا عبدالله.

وی افزود: مسیر پیاده روی حرم تا حرم در شهرستان سیرجان نیز نمونه کوچکی از پیاده روی اربعین است که باید به آن نیز توجه ویژه شود و تلاش شود تا این حرکت زیبا در شهرستان جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و در راستای حرکت اصیل پیاده روی اربعین رشد نماید.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان نیز در گوشه‌ای از سخنان خود گفت: مردم باید در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حضور حداکثری داشته و عظمت سیدالشهدا (ع) را به رخ جهانیان بکشانند. چند سال اخیر به این حرکت اهمیت زیادی داده شده و از سراسر جهان در این همایش معنوی شرکت می کنند.

وی افزود: موکب های عزاداری علاوه بر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در حوادث مختلف مثل سیل سال جاری که نیاز به وجود آنها بود نیز به خوبی ظاهر شدند. همین که یک موکب کاربرد متفاوت داشته باشد و برای خدمت رسانی در هر حادثه آماده باشد این یک امتیاز بزرگ و برکت سید الشهدا (ع) است. سیرجان نیز حداقل سه موکب فعال دارد با توان تولید ده هزار پرس غذا در کربلای معلا و مسیرهای پیاده روی که حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در آن به کار گرفته می‌شود و آمار بسیار خوبی است از خادمانی که به خاطر رضای خدا در این همایش حضور پیدا می‌کنند. در ارزیابی های انجام شده موکب های سیرجان جزو بهترین ها بوده اند و انتظار می رود امسال هم با همان توان حاضر شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.