×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
پیام تبریک عجیب ظریف به وزیر جدید سعودی/نادیده گرفتن کودک‌کشی رژیم “خائن الحرمین” با یک “پیام”

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دانا،طی چند روز گذشته، وزارت امور خارجه رسما اعلام کرد؛ « وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک گفت. محمدجواد ظریف در این پیام ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل‌بن‌احمد الجبیر شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم»!

این پیام تبریک به خاطر فاصله میان دوکشور ایران و عربستان و همچنین اختلافات زیادی که این دو کشور دارند موجب شد تا واکنش های زیادی را به همراه داشته باشد.

در حالی که کمتر از چند ماه از تعرض دو افسر کشور خائن الحرمین به دو نوجوان ایرانی گذشته و سران این کشور اسرائیلی هیچ گونه معذرت خواهی بهخاطر این موضوع نکردند، انتظار می رفت تا بهبود روابط ایران و عربستان و همچنین عذرخواهی رسمی مجرمان رابطه‌ای میان این دو کشور بر قرار نشده و پیام تبریکی هم ارسال نشود.

از طرف دیگر عده زیادی از حجاج ایرانی به خاطر تعرضات گسترده این رژیم اسرائیلی به یمن و کشتن هزاران یمنی بی پناه از سفر به مکه انصراف داده و سفر مکه تعداد زیادی از حجاج به خاطر عدم محاکمه مأموران فرودگاه جده لغو شده بود.

واکنش روزنامه چاپ لندن به این پیام تبریک

روزنامه العرب چاپ لندن هم در واکنش به این اقدام نوشت: عربستان سعوی ایران را به حمایت مالی و نظامی از شورشیان حوثی متهم کرد. در همین حال، هدف عملیات نظامی عربستان در یمن کاهش نفوذ ایران در این کشور است. این پیام تبریک موجب شگفتی برخی شد، زیرا ایران در چند سال گذشته به تلاش برای طراحی ترور الجبیر هنگامی که سفیر عربستان سعودی در آمریکا متهم شده بود.

این روزنامه خاطرنشان کرد: ناظران سیاسی بر این باورند پیام تبریک به ضعیف شدن ایران پس از حمله به یمن وناکامی های ایران در سوریه اشاره می کند. از این رو، ایران می خواهد از تغییراتی که پادشاه عربستان سعودی در حکومت ایجاد کرده است بهره برداری کند تا از شدت درگیری های که به نفع تهران نیست، بکاهد.

همانطور که واکنش ها به این پیام تبریک نشان می دهد، این پیام تبریک نه تنها نتوانست در عرصه دیپلماسی اقتدار کشور را نشان دهد، بلکه در حقیقت این تلقی به وجود آمد که ایران در مقابل عربستان به خاطر اوضاع یمن تسلیم شده و حتی نوعی موافقت با اقدامات وحشیانه سعودی ها تلقی شد.

ارسال پیام تبریک در حالی که تعداد محدودی از کشور ها پیام تبریک خود را به عربستان روانه کردند و این کشورها حامیان و طرفداران رژیم کودک‌کش سعودی بودند خواه نا خواه ایران را در زمره کشورهای همراه با عربستان قرار داد در حالی که جنایت های این رژیم صهیونیستی صدای برخی از جوامع بین المللی را هم در آورده است.

شریعتمداری، سردبیر روزنامه کیهان در واکنش به این پیام تبریک نوشت: بدون کمترین تردید می‌توان گفت که نه فقط در افکار عمومی مردم جهان و مخصوصا ملت‌های مسلمان، بلکه در عرف شناخته شده دیپلماتیک نیز، پیام تبریک آقای ظریف (بی‌آن که بدانند و یا خدای نخواسته بخواهند) غیر از اعلام حمایت از جنایات وحشیانه آل‌سعود علیه ملت مسلمان و مظلوم یمن، هیچ معنا و مفهوم دیگری ندارد.

قطعاً این پیام تبریک واکنش‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت و در عواقب این پیام تبریک متوجه مردم یمن، مردم ایران و مردم انقلابی منطقه خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.