×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
پیگیری های مربوط به حادثه خونین منا نباید متوقف شود/ آل سعود رژیم هتاک و بی ایمان است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،جعفر قناد باشی، کارشناس مسایل سیاسی جهان اسلام گفت: بیانات مقام معظم رهبری  خطاب به مسلمانان سراسر جهان, پیامی بسیار مهم و راهبری است و رهنمودهای بسیار مهمی را راجع به جایگاه حج در تعالیم و احکام اسلامی ارائه کرده و دیدگاه قرآنی را در خصوص این فریضه مهم با ابعاد سیاسی بسیار مهم آن تشریح  می کند.

قنادباشی درادامه افزود: پیام مقام معظم رهبری از طرف دیگر، مطالباتی را که مسلمانان جهان در این مقطع باید دنبال کنند و ابعاد این مطالبات، مشخصات و خصوصیات آن ها را  توصیف می کند.

این کارشناس مسایل جهان اسلام, بابیان اینکه مقام معظم رهبری در این پیام از پهمه دولت ها و ملت های مسلمان می خواهند که ماهیت حکام آل سعود را بشناسند، تصریح کرد: رژیمی که در عربستان حاکم است, متاسفانه سیطره ظالمانه و غیر اسلامی خود را بر مسجدالاحرام و اماکن مقدسه و حرمین شریفین انداخته, بنا به فرمایش مقام معظم رهبری,  رژیمی هتاک و بی ایمان است که مرتکب جنایات بسیار بزرگی در جهان اسلام شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام امسالشان خطاب به مسلمانان جهان تاکید دارند که در شرایط حاضر باید مردم و دولت های مسلمان کوشش کنند تا هر آنچه که سبب شده ماهیت آل سعود شناخته نشود را از میان بردارند و متوجه شوند که چه رژیم هتاک و بی ایمانی زمام امور یکی از مهم ترین فرائض اسلامی را به دست خود گرفته و در واقع حرمین شرفین را به اشغال خود در آورده است.

این کارشناس در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در این پیام به دولت های مسلمان توصیه کردند که  حکام آل سعود را بشناسند و تاکید کردند که نباید گریبان چنین رژیمی را رها کرد چرا که آن ها به نام اسلام مرتکب خشونت بار ترین اعمال شده اند.

قناد باشی اظهار کرد: از همه مشخص تر برخورد ظالمانه ای بود که خاندان سعودی با مهمانان خانه خدا انجام دادند بنابراین پیگیری های مربوط به حادثه مسجد الحرام و حادثه خونین منا نباید متوقف شود.

کارشناس مسایل جهان اسلام همچنین عنوان کرد: از دیگر رهنمودهای مهم در این پیام مقام معظم رهبری, راجع به اقدام دیگری است که ملت ها و دولت های مسلمان باید انجام دهند و آن فکری اساسی است که باید برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بشود.

وی در ادامه افزود: هم اکنون مدیریت حج, یک مدیریت ظالمانه و مبتنی بر خواسته های استعماری است و در حال حاضر, مدیریت حرمین شریفین, در دست افراد مسلمان، شایسته و بالیاقت نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مسلمانان باید به فکر جایگزینی برای مدیریت باشند، توضیح داد:  تاکید مقام معظم رهبری بر این است که چنانچه کوتاهی مسلمانان در تعیین یک مدیریت صالح، پارسا و بالیاقت ادامه داشته و تداوم یابد, بنا به تاکید مقام معظم رهبری, مسلمانان در آینده بامشکلات بیشتری روبه رو خواهند شد.

قنادباشی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای پیامشان ویژگی های عرفانی حج ومشخصات  انسان ساز  حج را بیان کرده اند و در واقع حج را به عنوان یک هدیه الهی که سبب رشد مسلمانان می شود و مسلمانان را از فساد و منجلاب نجات می دهد معرفی نموده اند.

کارشناس مسایل جهان اسلام همچنین گفت: اشاره دیگر مقام معظم رهبری به رسانه های بیگانه است که همکاری با رژیم ال سعود همکاری می کنند و همچنین گروه های تبلیغاتی هم سو با صهیونیست ها و آمریکا سعی می کنند که گفته های این مفتی های وهابی را علیه جمهوری اسلامی برجسته کنند. اما در حقیقت اینان افراد فتنه انگیزی هستند که در خدمت حکام سعودی و استعمار قرار گرفته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.