×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
چندین پروژه صنعتی در سیرجان به بهره برداری می رسد

به گزارش “سیرجان خبر” معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و بهره برداری از چندین پروژه‌ ی مهم صنعتی در شهرستان سیرجان فردا به سیرجان می آید. دکتر اسحاق جهانگیری در این سفر یک روزه قرار است پس از حضور در شهرستان سیرجان، چند واحد کنسانتره را در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مورد بهره برداری قرار دهد، همچنین معاون اول رییس جمهور کارخانه آهن اسفنجی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان را نیز مورد بهره برداری قرار خواهد داد.

فرماندار سیرجان در این خصوص اظهار داشت: بهره برداری از ۳۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰۶ میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهرستان سیرجان کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش صنعت و معدن طرح های جهان فولاد با ظرفیت یک میلیون تن، کنستانتره پنج و شش گوهر با ظرفیت چهار میلیون تن، کنستانتره گوهر زمین با ظرفیت دو میلیون تن، کنسانتره میدکو با ظرفیت دو میلیون تن، شمش مس تخت گنبد شهرستان سیرجان با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهر ه برداری می رسد.

مکی آبادی از اجرای ۲۶ طرح بزرگ با اعتبار دو هزار میلیارد تومان در سطح شهرستان سیرجان طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: این طرح ها با بهره گیری از توان بخش خصوصی و بدون اخذ تسهیلات از دولت صورت گرفت.

اشتغالزایی برای ۳۵۰۰

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۰ درصدی این پروژه ها ابراز داشت: با بهره برداری از این پروژه برای سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی اشتغالزایی می شود.

مکی آبادی به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه اشاره و تصریح کرد: جاده گل گهر که یکی از مشکلات اصلی مردم بود و روزانه شاهد چندین فقره تصادف در این محور بودیم که ۴۴ کیلومتر از این محور دوبانده شد و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

دو باند شدن محور کرمان و سیرجان

وی از دو باند شدن محور کرمان و سیرجان خبر داد و افزود: همچنین در بخش راه های روستایی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرماندار سیرجان همچنین از تعریف نقشه راه و طرح برای تمامی آثار باستانی سیرجان خبر داد و افزود: با این اقدام دور نمای تمامی آثار باستانی شهرستان مشخص است.

وی گفت: حدود چهار هزار مسکن روستایی به ۱۰ تعاونی توزیع شد که اقدامات در این زمینه آغاز شده و زمین تحویل داده شده است.

پیشرفت ۷۱ درصدی تنها بیمارستان دولتی سیرجان

فرماندار سیرجان بیمارستان ها را یکی از معضلات اساسی سیرجان دانست و ابراز داشت: این شهرستان فاقد حتی یک بیمارستان دولتی بوده و تمامی بیمارستان ها به صورت خیری هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان سیرجان بیمارستان امام رضا به صورت خیری و بیمارستان غرضی که مربوط به تامین اجتماعی است؛ فعال هستند.

مکی آباید ابراز داشت: با پی گیری های صورت گرفته این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

فرماندار سیرجان سهمیه شهرستان سیرجان در زمینه اشتغال را سه هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: طی یکسال گذشته حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر در این شهرستان اشتغالزایی صورت گرفت.

وی گفت: سیرجان در این زمینه در سطح کشور حائز رتبه شد و در واقع ۱۴۴ درصد بیش از میزان تعیین شده اشتغال، محقق شد که موفقیت بسیار خوبی برای شهرستان سیرجان است.

تعریف ۱۲۶ فرصت سرمایه گذاری در سیرجان

مکی آبادی با اشاره به ظرفیت های سیرجان تصریح کرد: زمینه های سرمایه گذاری در این شهرستان وجود داشته و از افرادی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را داشته باشند حمایت می کنیم.

فرماندار سیرجان از تعریف ۱۲۶ زمینه قابلیت سرمایه گذاری در سیرجان خبر و ادامه داد: همه سرمایه گذاران می توانند به سایت فرمانداری مراجعه کرده و زمینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی از تشکیل ستاد سرمایه گذاری در سیرجان اشاره و تصریح کرد: هر هفته مشکلات سرمایه گذاران در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

فرماندار سیرجان ابراز داشت: بسیاری از کارگاه در مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی به دلایلی راکد بودند شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت های عملا راکد بودند برخی از مشکلات که در اختیار شهرستان بود حل و برخی که در حوزه اختیارات استان بود به مرکز ارسال شد و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات سرمایه گذاری در سطح شهرستان سیرجان را فعال کنیم.

تغییر ساعت پرواز از سیرجان به پایتخت

مکی آبادی ساعت پروازها از سیرجان به تهران و بالعکس را یکی از مشکلات مردم سیرجان دانست و گفت: در گذشته ساعت پروازه به گونه ای بود که باعث بروز مشکلاتی می شد.

وی گفت: ساعت پرواز از سیرجان به تهران به شش صبح و از تهران به سیرجان به ۱۲ شب تغییر کرده است و مردم می توانند در فاصله زمانی مناسب کارهای اداری خود را به انجام برسانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.