×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
کارمند نمونه، کارمند مسئولیت پذیر است / کارمندی یعنی خدمت به مردم

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”سرپرست فرمانداری سیرجان در آیین تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه های اجرایی شهرستان سیرجان با اشاره به جایگاه والای شهدای دولت گفت: دولتمردان زیادی در مسئولیت مدیر دولت قرار گرفتند و هر کدام خدمات زیادی انجام دادند اما دولتی که ماندگار شد دولت شهیدان رجایی و باهنر بود که به نام آنها هفته دولت نامگذاری شد و علت این ماندگاری حسن عملکرد این شهیدان والا مقام بود.

وی به ویژگی های یک مدیر کارآمد اشاره کرد و گفت: داشتن اعتماد به نفس، خودباوری، شهامت و شجاعت و سعه صدر ویژگی های بارز یک مدیر کارآمد و لایق است که اگر هر کدام از این ویژگی ها در وجود او نباشد نمی تواند مجموعه خود را به خوبی هدایت کند.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان خاطر نشان کرد: مدیری که صبور نباشد نمی تواند با ارباب رجوع ارتباط موثر گرفته و مشکلات آنان را رفع کند. مدیر کارآمد علاوه بر آن بایستی جاذبه و دافعه هم داشته باشد. جاذبه به مفهوم ارتباط موثر با کارمند و ارباب رجوع و دافعه به مفهوم برخورد قاطع و عدم مماشات مدیر است. مدیری که بخواهد همه را راضی نگه دارد مدیر عادلی نخواهد بود.

وی افزود: شهید باهنر در اوج قدرت اجرایی کشور، با زندگی ساده خود ثابت کرد می توان مدیری بود که گرفتار تشریفات ادارای نشد و در عین حال محبوب قلوب مردم و دولت هم بود.

محمودآبادی نمونه و شایسته بودن را ویژگی همیشگی یک کارمند عنوان کرد و گفت: این عنوان نمونه بودن نباید مختص به روز کارمند باشد و انتخاب کارمند نمونه کار سختی است و مدیری که بر اساس مناسبات کارمند نمونه خود را انتخاب کند از مسیر عدالت خارج شده است.

وی افزود:کارمندی نمونه است که مسئولیت پذیر باشد و مسئولیت پذیری یعنی خدمت صادقانه و انجام به موقع وظایف در قبال ارباب رجوع، همکاران و مدیر مجموعه کارمندی که به غیر حق به عنوان نمونه انتخاب شود انگیزه را از دیگر کارمندان می گیرد و اجازه نمی دهد آنها رشد کنند.

محمود آبادی در پایان گفت:جایگاه یک کارمند بسیار مهم است کمااینکه مقام معظم رهبری می فرماید: کارمندی یعنی خدمت به مردم و امید است که همه بتوانیم خادم شایسته مردم باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.