×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کارگروه بهداشت و درمان سیرجان با موضوع آنفلوانزا تشکیل جلسه داد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی،در این جلسه که به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تشکیل شد، رییس مرکز بهداشت سیرجان گفت: شیوع آنفلوآنزای فصلی از حدود یک ماه پیش در استان آغاز شد که در اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا کنون هشت مورد مرگ ناشی از ابتلا به آنفلوآنزای H1N1 در استان داشتیم.

رضوی نسب افزود: پیشینه این نوع آنفلوآنزا به حدود شش سال قبل برمی گردد و هر سال مواردی از ابتلا به این بیماری داشتیم.

وی ادامه داد: این هشت مورد مرگ مربوط به شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان و بردسیر است و افرادی که در بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند غالب آن ها از بیماری های زمینه ای قلبی و ریوی رنج می بردند .

رضوی نسب گفت: پوسترهای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مورد تایید وزارت بهداشتی با تاکید بر پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا تهیه و در ادارات، مدارس، دانشگاه ها، مهدهای کودک در حال توزیع است و جلسات آموزشی مربوطه با حضور کارشناسان بهداشت در حال برگزاری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سیرجان نیز در این جلسه گفت: خطرات این بیماری باید به شهروندان به صورت شفاف عنوان شود تا با حساسیت ایجاد شده جلوی گسترش آن را بگیریم.

بهاالدینی افزود: زائرانی که به عتبات مشرف شده‌اند با توجه به حجم جمعیت آنجا، برای بازگشتشان باید تدابیر بهداشتی دیده شود تا از انتقال انواع دیگر این بیماری به داخل پیشگیری شود.

رییس شبکه بهداشت درمان سیرجان نیز در این نشست از برگزاری جلسات آموزشی برای پرسنل درمانی بیمارستان های سیرجان در مواجهه با این بیماری خبر داد و گفت: بخشی در بیمارستان غرضی و اتاقی در بیمارستان امام رضا(ع) ایزوله شده تا بیماران احتمالی و شناسایی شده آین نوع آنفلوانزا بستری و درمان شوند.

نصرالله پور افزود: نصب بیلبوردهای اطلاع رسانی پیشگیری این بیماری در سطح شهر، جلسات آموزشی برای کادر درمانی با حضور پزشکان متخصص عفونی، مصاحبه با مطبوعات و در اختیار قراردادن اطلاعات آموزشی مربوطه به رسانه ها از دیگر موارد در دست اقدام است .

وی ادامه داد: مهمترین مسئله در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزا این است که مردم باید خودمراقبتی داشته باشند و با رعایت نکات بهداشتی از گسترده‌تر شدن بیماری جلوگیری کنند و در واقع مردم اهرم اصلی در پیشگیری از آنفلوآنزا هستند

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.