×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

 

افراد نزدیک به خاندان سعودی تاکید می‌کنند، فساد حاکم بر آل سعود مانند نزاع برسر قدرت و ثروت میان شاهزادگان سعودی چنان عمیق است که پیش از آنکه انقلابی مردمی دودمان آل سعود را برباد دهد، آنها خود خاندان سعودی را نابود خواهند کرد.

به گزارش سیرجان خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اطلاع رسانی «الجمل» در مطلبی با عنوان «فساد رایج در سرزمین خادم حرمین» به گوشه‌ای از فساد حاکم بر خاندان «آل سعود»، خاندان حاکم بر این کشور می‌پردازد و در این‌باره می‌نویسد: حقوق ماهیانه هر نوزادی که پای به خاندان سعودی می‌گذارد، به ده هزار دلار می‌رسد.

همچنین در یکی از تلگراف‌های محرمانه ارسالی از سفارتخانه‌های کشورهای غربی فعال در عربستان سعودی ذکر شده است که ۳٫۱ درآمدهای نفت عربستان سعودی وارد بودجه این کشور نمی‌شود، بلکه به صورت مستقیم وارد جیب شاهزادگان سعودی می‌شود و فساد مالی، اخلاقی و اجتماعی شاهزادگان سعودی چنان آشکار و عیان است که دیگر در کشور عربستان کسی نیست که از آنها بی‌اطلاع باشد.

فساد مالی اداری خصوصیت جدایی‌ناپذیر شاهزادگان سعودی

نتایج تحقیقات «مرکز تحقیقات اقتصادی ریاض» نشان نی‌دهد که ۶۸ درصد سرمایه‌گذاران سعودی به شیوه‌های غیر قانونی برای تسهیل روند امور کاری و رسیدگی به پرونده‌های اداریشان مانند دادن رشوه و فریب و دروغ روی می‌آورند.

براساس نتایج این تحقیق همچنین مشخص شده است که حدود ۶۵ درصد سرمایه گذاران داخلی در عربستان بر این باور هستند که زمینه فعالیت و رشد اقتصادی در این کشور بسیار ضعیف است و همین موضوع امکان هرگونه سرمایه گذاری در عربستان را از بین برده است.

همچنین اگرچه اطلاعات موجود نشان از افزایش میزان سرمایه گذاری‌ها در کشور عربستان سعودی از ۲۵ درصد به ۶۴ درصد دارد، اما گزارش‌های بی‌شماری درباره فساد حاکم بر دستگاه‌های حکومتی عربستان سعودی و مهمتر از آن عدم رسیدگی حکومت به این امر منتشر شده است.


آموزه‌های وهابیت درباره حجاب و زنان

کارشناسان امور مذهبی اعتقاد دارند که بزرگترین و مهمترین چالشی که جهان اسلام هم اکنون با آن مواجه است، تحرکات وهابی‌های سعودی است، به ویژه آنکه فتواهای صادره توسط مفتی‌های این کشور برگرفته از هیچ اصول مذهبی و اعتقادی نیست.

نگاهی به افکار واندیشه‌های وهابی نشان می‌دهد که تنها تلاش دارد، ظاهر احکام و اصول و مبادی اسلامی را در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف از جمله در تعامل با زنان به اجرا بگذارد و همین موجب شده تا نه تنها قوانین و اصول و مبادی اسلامی به اجرا گذاشته نشوند، بلکه این اصول و مبادی به قید و بندهایی بر دست و پای شهروندان عربستانی به ویژه زنان این کشور تبدیل شده است.

نکته مهمتر اینکه محدودیت های وضع شده توسط وهابیت بر زنان سعودی به ویژه در حوزه حجاب و حضور در عرصه‌های اجتماعی تنها محدود به زنان عربستان می‌شود و در این ارتباط گزارش‌ها و تصاویر بسیاری از زنان خاندان حاکم سعودی که رهبران سیاسی وهابیت به شمار می‌آیند، منتشر شده که در آنها این زنان هیچ یک از شئونات اسلامی حتی در حد حفظ حجاب ظاهری و پذیرش آموزه‌ها و تعالیم وهابیت را مراعات نکرده‌اند که آن را مکتب اعتقادی خود می‌دانند. همچنین زنان خاندان سعودی همانند دیگر زنان عربستانی ملزم به پوشاندن چهره خود با نقاب نیستند.

مشاهده این تصاویر به راحتی نشان می‌دهد که خاندان حاکم بر عربستان به هیچ یک از آنچه ارزش‌های فکری و اعتقادی وهابیت خوانده می‌شود، بلکه فراتر از آن اصول و مبادی اسلامی پایبند نیستند. پوشش نامناسب لباس و پوشش بدنی، حضور در مراسم و جشن‌های مختلط و فساد جنسی و اخلاقی هم اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت زنان و دختران آل سعود تبدیل شده که بنیانگذار یکی از خشن‌ترین و افراطی‌ترین حکومت‌های مذهبی در جهان است. اما اینگونه به نظر می‌رسد که آیین وهابیت خاندان سعودی را از تمام اصول و مبادی اعتقادی خود و حتی آیین اسلام مستثنی کرده است.

شرب خمر تنها در کاخ‌های خاندان سعودی حلال است

در پشت دیوارهای کاخ‌ها و قصرهای خاندان سعودی شرب خمر و استفاده از انواع مخدر امری بسیار طبیعی است، در حالی‌که اگر هریک از شهروندان عربستانی دست به هریک از این اقدامات بزنند، مجازاتی کمتر از مرگ در انتظار آنها نخواهد بود.

رد و بدل کردن و استفاده از حشیش در میان شاهزادگان سعودی امری طبیعی است و گفته شده که این شاهزادگان شیفته «کوکائین» هستند که به راحتی آن را وارد کشور و کاخ‌های خود می‌کنند، چون تابع هیچ بازرسی نیستند. تصویر معروف و مشهور «عبد الله بن عبد العزیز»، پادشاه سعودی درحال نوشیدن شراب با «جرج بوش» که چند سال پیش رسانه‌های مختلف جهان آن را منتشر کردند، بهترین دلیل این مدعاست.

رسوایی‌های اخلاقی پادشاهان سعودی

گفته شده که در سال ۱۹۸۵ میلادی «فهد بن عبد العزیز»، پادشاه سابق عربستان سعودی در شهر حلب، در سوریه شیفته زن سوری زیبایی به نام «حسنا وفایی» می‌شود. به پادشاه سعودی خبر می‌دهند که وی متاهل است.

چند هفته بعد نام ونشانی دیگر از حسنا وفایی در حلب مشاهده نمی‌شد، تا اینکه بعدها مشخص شد که پادشاه سعودی به ماموران خود دستور ربودن وی و انتقال به کاخش در عربستان سعودی را داده است.

نوزادان ده هزار دلاری خاندان سعودی و خطر سقوط

همانگونه که در ابتدای مطلب گفته شد، هر نوزادی که پای به خاندان سعودی گذارد، ماهیانه مبلغی حداقل ۱۰ هزار دلار به عنوان حقوق دریافت می‌کند.

«فاضل جلبی»، مدیر مرکز تحقیقات «انرژی» در لندن که از جمله افراد نزدیک به خاندان سعودی به شمار می‌آید، در این باره می‌گوید: شرایط کنونی حاکم بر خاندان سعودی و همچنین جامعه عربستان شبیه چند دهه گذشته نیست. هم اکنون مردم عربستان با فهم و درک آنچه در پشت پرده و پشت دیوارهای کاخ‌های سعودی می‌گذرد، فساد حاکم بر شاهزاده‌های عربستانی و ولخرجی‌ها و هدیه دادن‌ها و گرفتن‌های آنها را نمی‌پذیرند و اسراف هم اکنون به یکی از مهمترین دستاویزهای جنبش‌های اعتراضی در عربستان تبدیل شده است.

فاضل جلبی در ادامه افزود: امروز امور جاری در داخل خاندان حاکم به سمت منازعات شدید و سخت برسر به دست آوردن قدرت و ثروت در حرکت است و می‌توان تاکید کرد که تحرکات جاری در میان شاهزادگان سعودی بسیار خطرناک‌تر از جنبش‌های اعتراض در عربستان سعودی است و به نظر من پیش از آنکه انقلابی دودمان خاندان سعودی را بر باد دهد، این شاهزادگان سعودی و عطش سیری ناپذیر آنها برای کسب ثروت و قدرت آنها را نابود خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.