×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

زهرا اشراقی: رفتار فرا‌قانونی یا غیرقانونی نمی‌کنیم

زهرا اشراقی با تاکید براینکه خودمان اعتقاد داریم که رفتار فراقانونی یا غیرقانونی نداشته‌ایم گفت: از این به بعد هم قطعا اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون عمل خواهند کرد.

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل ا ز دانا ، زهرا اشراقی همسر محمد رضا خاتمی در گفت و گویی با روزنامه اصلاح طلب آرمان در خصوص رد صلاحیت برخی کاندیدای مورد نظر اصلاح طلبان گفت: رد صلاحیت هاشمی نمی‌تواند به معنای خاتمه یافتن اصلاحات تعبیر شود.

 زهرا اشراقی که دفاع از سران فتنه ۸۸ در کارنامه خود دارد، در پاسخ به سوالی درباره  عدم‌احراز صلاحیت آقای هاشمی و تاثیر آن بر جریان اصلاحات گفت: فکر می‌کردیم با آمدن آقای هاشمی، بسیاری از نواقص موجود برطرف می‌شود اما تا الان همچنان در شوک هستیم. اما در کل فکر می‌کنم که اصلاح‌طلبان به عنوان یک جناح مشخص سیاسی بسیار قوی‌تر از آن چیزی هستند که نشان داده می‌شود. قدرتی که اصلاح‌طلبان دارند، حال چه در پشتوانه نیروهای سیاسی و اجرایی خود و چه در مقبولیت اجتماعی آنها باعث می‌شود که نخواهند هیچ گاه عقب بنشینند.

اشراقی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نبود  هاشمی و تاثیر آن بر قدرت گفت:به هر حال کاندیداتوری آیت‌ا… هاشمی یک فرصت برای اصلاحات بود که از دست رفت. قطعا کار اصلاح‌طلبان سخت خواهد شد اما این به معنای عدم موفقیت آنها در آینده نیست.

وی که سعی کرده است به شدت از عملکرد اصلاح طلبان و جریان اصلاحات دفاع کند مدعی می شود: همین شور انتخاباتی که با آمدن آقای هاشمی در این ایام ایجاد شده بود جواب این دست افراد است. این استقبال عمومی برای مخالفان اصلاحات این پیام را داشت که مردم همچنان به اصلاح آرام در چارچوب قانون اساسی کشور اعتقاد دارند و می‌خواهند از این راه شرایط را بهبود ببخشند. نیروهای تندرو اصولگرا هم باید درک کنند که این استقبال به‌رغم تمام تخریب‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته یعنی اینکه راه مردم از راه تندروی و تهمت زدن و تخریب بزرگان کشور جداست. آقای هاشمی و امثال ایشان هستند که به نظام و کشور معنا می‌دهند.

 زهرا اشراقی در پاسخ به این سوال که در این وضعیت تمکین به قانون توسط اصلاح‌طلبان و حرکت در چارچوب قوانین چقدر حیاتی خواهد بود، گفت: ما خودمان اعتقاد داریم که رفتار فراقانونی یا غیرقانونی نداشته‌ایم. علاوه بر این البته باید اضافه کنم که اصولگرایان نشان داده‌اند که برخوردشان با رفتارهای یکسانی که از افراد یا گروه‌های مختلف سر می‌زند، یکسان نیست و بر اساس نزدیکی یا دوری آن گروه‌ها به این جناح فرق می‌کند. از این به بعد هم قطعا اصلاح‌طلبان در چارچوب قانون عمل خواهند کرد.

به هر حال ما اصلاح‌طلب هستیم، اصلاح طلب یعنی اینکه چارچوب‌ها را قبول داریم اما به برخی عملکرد‌ها که در حوزه این چارچوب‌ها وجود دارد نقد داریم. طبیعی هم است که از این پس رفتار اصلاحات منوط به حفظ چارچوب‌ها باشد. همین الان شما ببینید از خیلی قبل از انتخابات واقعا به‌رغم همه خبرسازی‌هایی که شد حضور اصلاح‌طلبان و فعالیت‌های آنها باعث کوچکترین لطمه و صدمه‌ای به ساحت قانون نشد.حرکت در مسیر قانون و تمکین آن یکی از راهبردهای اصلی اصلاحات است”.

اشراقی که به نظر می رسد فقط ارتباط نسبی با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را یدک می کشد، در ایام فتنه ۸۸ بدون اشاره به همراهی میرحسین موسوی و مهدی کروبی با دشمنان انقلاب اسلامی و اقدامات متعدد آنان علیه اندیشه‌ها و آرمان های امام راحل، در صفحه فیس بوکش به توهین آشکار به امام خمینی(ره) پرداخت و نوشت: “اگر موسوی، کروبی و حامیان آنان ضد انقلاب هستند پس امام هم … .” موضع جدید زهرا اشراقی را سایت رسمی مهدی کروبی هم منتشر کرده است.

گرچه اشراقی جمله توهین آمیز خود را تکمیل نکرده اما مفهوم آن قدر آشکار است که بسیاری از رسانه های حامی جریان آشوب آن را در خروجی خود قرار داده اند.

نا گفته نماند همسر محمد رضا خاتمی در دی ماه سال گذشته هم ابراهیم یزدی، دبیرکل حزب مطرود حضرت امام خمینی(ره) را “پدر معنوی” خود خواند تا در کمتر از شش ماه دو موضع گیری جنجالی علیه اندیشه های امام راحل کرده باشد.

وی  همچنین خرداد ماه سال ۸۹ و در آستانه بیست و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هم در اظهاراتی تامل برانگیز گفته بود: امام از دهه پنجاه تا شصت، ۱۸۰ درجه تغییر کرده و اینکه افرادی می‌خواهند افکار امام دهه ۶۰ را به دهه ۸۰ منتقل کنند، کاملا متناقض با افکار امام است و هیچ کدام افکار امام نیست.

زهرا اشراقی در جریان تجلیل از ابراهیم یزدی، در صفحه فیس بوک خود عکسی از وی را بر روی تخت بیمارستان منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: “دکتر یزدی…از نوجوانی به او ارادت داشتم”.

همچنین در قسمت نظرات این عکس فردی از زهرا اشراقی درخواست کرده بود تا خاطره‌ای از وی بیان کند که زهرا اشراقی در جواب گفته بود ” من دکتر یزدی را از ۱۳ سالگی می‌شناسم و همیشه بهشون میگم که چقدر دوستشون دارم و الان خاطره خاصی ندارم جز اینکه یک پدر معنوی برایم بودن “.

وی در شرایطی دبیرکل گروهک غیرقانونی نهضت آزادی را “پدر معنوی” خود خواند که امام راحل در سال ۶۷ در پاسخ نامه سید علی اکبر محتشمی پور که آن زمان وزارت کشور را عهده دار بود رسما عدم رسمیت نهضت آزادی را برای همیشه اعلام کردند.

امام خطر “نهضت به اصطلاح آزادی” را از “حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان” بیشتر و بالاتر دانستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.