×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کفه منافع ایران در ترازوی قرارداد های نفتی باید به نفع نظام سنگینی کند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،یحیی کمالی پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با الگوی جدید قراردادهای نفتی عنوان کرد: وقتی که بحث قراردادهای نفتی ایجاد شد، دغدغه هایی را برای دلسوزان نظام ایجاد کرد و آن برداشتی که از این قراردادها می شد نوعی نفوذ بیگانگان در کشور و تسلط آن ها بر یکسری از اطلاعات حوزه نفتی بود.

کمالی پور افزود: این موضوع برای مقام معظم رهبری هم  دغدغه شده بود و برای همین ایشان دستور العملی را صادر کردند و رئیس مجلس یعنی لاریجانی نشست مشترکی را با مسئولین دولت و حوزه وزیر نفت برگزار کردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی تشریح کرد: قرار بر این شد تا دستور العمل مد نظر مقام معظم رهبری در این قرار دادها لحاظ شود و نهایتا با موضع گیری های نمایندگان مجلس این تعدیل انجام شد.

وی در ادامه ابراز کرد: لاریجانی در صحبت های اخیر خود اظهار کرده است که  موارد مد نظر مقام معظم رهبری در این قراردادها دیده شده است.

کمالی پور اظهار کرد: با همه این تفاسیر به دنبال بررسی دوباره این قراردادها هستیم تا موارد مد نظر مقام معظم رهبری در ان ها رعایت شودو شاهد امتیاز مثبت دادن به غربی و امتیاز منفی گرفتن دولت خود نباشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ قراردادی نباید یک طرفه انجام شود بلکه باید برد برد باشد و هر دو طرف نفع ببرند ولی ما باید به سمت و سویی برویم که کفه ترازو در این قراردادها به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و ما امتیازی خارج از آن ضوابط به غربی ها ندهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.