×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کلاهبرداری از ۱۵ نماینده مجلس با دروغ‌های دردناک

dastgiri ghatelبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،سرهنگ رهبریان در جمع خبرنگاران، در تشریح جزئیات کلاهبرداری از نمایندگان مجلس گفت: مردی ۵۵ ساله به دفاتر نمایندگان مجلس در استان‌های مختلف مراجعه می‌کرد و با ترفند گریه و زاری و بازگو کردن مشکلات دروغین زندگی‌اش که همسرش را در سانحه رانندگی از دست داده و فرزندانش در درمانگاه بستری هستند و نیازمند رسیدگی فوری می‌‍باشند، شماره تلفن نمایندگان مجلس را می‌گرفت.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی ناجا ادامه داد: این مرد شیاد پس از تماس با نمایندگان آنقدر دروغ‌های دردناک سرهم می‌کرد تا در نهایت می‌توانست مبالغی را از آنان کلاهبرداری کند.

به گفته این مقام مسئول انتظامی این مرد با همین روش توانست از ۱۵ نماینده مجلس و چند مقام دولتی به میزان ۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری کند.

وی افزود: در نهایت حراست مجلس این پرونده را به آگاهی ناجا ارسال کرد و ماموران با فعالیت‌های اطلاعاتی خود توانستند چند روز گذشته این شیاد را در قم ردیابی و در یک اقدام عملیاتی وی را دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی انتقال دهند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی ناجا درباره سابقه‌دار بودن این فرد گفت: این فرد سابقه کلاهبرداری در پرونده خود دارد و مدتی را نیز به این دلیل در حبس بوده، اما پس از آزادی، به تنهایی شروع به انجام مجدد اعمال مجرمانه خود کرده است.

رهبریان با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری تلفنی است، گفت: با اینکه از نیمه دوم امسال شاهد سایر نزولی این گونه پرونده‌ها بوده‌ایم، اما از شهروندان خواست نسبت به تماس‌های تلفنی یا پیامک‌های دریافتی حساس باشند و به راحتی فریب نخورند.

گفتنی است که در بررسی‌های صورت گرفته توسط حراست مجلس مشخص شد که این مرد تمامی حرف‌هایش دروغ بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.