×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کلاهبرداری اپراتور تلفن همراه از طریق عابر بانک ها

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،اخیراً  مشاهده شده هنگامی که شهروندان برای خرید شارژ تلفن همراه یک اپراتور خاص به عابربانک‌ها و یا دستگاه‌های pos مراجعه می‌کنند، هزینه از حساب آنها کم شده اما شارژی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

هنگامی که شهروندان رسید حاوی کد ۱۶ رقمی را دریافت می‌کنند، در کمال تعجب متوجه می‌شوند که یک رقم این کد درج نشده است و تعداد آنها ۱۵ عدد است.

در این میان تماس‌های شهروندان نیز با بخش پشتیبانی این اپراتور به جایی نمی‌رسد و آنها با بیان این جمله‌ها که «فروش شارژ به بانک واگذار شده»، «ما پاسخگو نیستیم»، «این مشکل به ما مربوط نیست» و «شما برای پیگیری باید کد ۱۶ رقمی داشته باشید»  مواجه می‌شوند.

نکته جالب اینجاست که همه این رسیدها حاوی شماره رهگیری و پیگیری هستند اما کسی این شماره‌ها را به حساب نمی‌آورد.

جالبتر این است که چون این رسیدها بر روی کاغذهای خاص و به وسیله حرارت درج می‌شوند، پس از مدتی رنگ باخته و تنها کاغذ سفیدی دست مالباختگان باقی می‌ماند.

بانک‌ها نیز مسئولیت این امر را به عهده اپراتور دانستند.

با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که اگر روزانه هزار نفر در خرید یک شارژ ۵۰۰۰ تومانی با این مشکل مواجه شوند، سودی که عاید این اپراتور تلفن همراه می‌شود، مبلغی حدود یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

به شهروندان توصیه می‌شود ضمن اینکه در خرید شارژ از این طریق دقت کنند، در صورتیکه کد ۱۶ رقمی رسید دریافتی کاستی داشت، یک کپی از رسید تهیه کنند؛ چرا که این رسید بعد از چند روز از بین می‌رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.