×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
کلنگ کارخانه ۱۰ هزار تنی استیل کرد در سیرجان به زمین زده شد

به گزارش “سیرجان خبر” مراسم کلنگ زنی کارخانه استیل کرد با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال به منظور استفاده در کارخانه لاستیک بارز کرمان و کردستان با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در شهرک صنعتی شماره یک برگزار شد.

محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذار طرح گفت: کارخانه استیل‌کرد شهرستان سیرجان تولیدکننده مفتول‌های فلزی تایرو لاستیک‌های ماشین‌های سنگین خواهد بود که با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار آغاز شد.

وی افزود: این طرح مستقیم برای حدود ۴۰۰ نفر و غیر مستقیم برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رضوانی‌فر اذعان کرد: محصولات تولیدی این بخش، زنجیره تولید لاستیک در کرمان و کردستان را تکمیل می‌کند و ۱۰۰ درصد محصولات در مجموعه لاستیک بارز تامین و مصرف می‌شود و طی مدت ۲۴ ماه این طرح بزرگ به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صمت استان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: احداث و فعالیت این کارخانه یکی از نیازهای استان در تکمیل زنجیره تولید لاستیک در استان است و ما آماده سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و معدنی استان توسط سرمایه‌گذاران هستیم.

شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس هم گفت: بعد از ۱۰ سال پیگیری موفق شدیم این مجموعه ۴۰ هکتاری در شهرک صنعتی را که آماده اجرای طرح بزرگ صنعتی بود، به مرحله تحقق برسانیم.

وی با تاکید بر بومی‌سازی و تامین کارگران بومی این کارخانه افزود: در این طرح که با توجه به تحریم‌ها انجام می‌شود یک‌هزار  نفر غیرمستقیم و قریب به ۴۰۰ نفر هم به‌صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: از وزیر صمت هم تقاضا داریم که دفاتر شرکت‌های صنعتی به مرکز استان منتقل شوند و هیئت مدیره‌ها هم محل سکونت‌شان در محل زندگی باشد و اعتبار ریالی شرکت‌ها هم در بانک‌های استان و شهرستان گردش کاری داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.