×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024
کمبود انسولین در سیرجان رفع شد

به گزارش “سیرجان خبر” در شرایطی که به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا همه اخبار روی این بیماری و حاشیه‌هایش متمرکز شده‌است طی چند هفته گذشته بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمنی همچون دیابت با چالش کمبود یا نبود نوع خاصی از انسولین مصرفی‌شان مواجه شده اند و در شهرستان سیرجان انسولین قلمی کم یاب شده بود.

در گفت و گو خبرنگار سیرجان خبر با دکتر فخریان مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان؛ وی در خصوص کمبود انسولین در سیرجان اظهارداشت:داروی انسولین جزو داروهای است که تنها در شهر سیرجان دچار کمبود نبوده بلکه در کل کشور این مشکل وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: مدتی داروی انسولین در شهرستان سیرجان دچار کمبود شد که با پیگیری های غذا و دارو این مشکل حل شد و در حال حاضر در شهرستان سیرجان کمبود انسولین و جود ندارد و بیماران دیابتی با مراجعه به داروخانه هلال احمر انسولین مورد نیاز خود را می توانند تامین کنند.

فخریان بیان کرد: یکی از دلایل کم بود انسولین در شهرستان سیرجان این است که مریضان دیابتی از شهر های همجوار به متخصصین در شهرستان مراجعه می کنند و انسولین های مورد نیاز خود را از داروخانه های سطح شهر سیرجان تهیه می کنند که این امر موجب می شود که عرضه با تقضا همخوانی نداشته باشد.

وی در خصوص کم بود بعضی از داروه های کرونا در سیرجان گفت: سهمیه های این دارو ها از سازمان غذا و دارو توزیع می شود که متاسفانه بصورت قطره چکانی به شهرستان ها تعلق میگیرد.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان گفت: داروی رمدسیویر یکی از دارو هایی است که برای بیماران کرونایی استفاده می شود که متاسفانه تاکنون ۶ عدد به شهرستان سیرجان داده شده که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بیمارستان های سیرجان نیست.

وی اذعان کرد: داروی دیگری به نام فاویپیراویر هم کم بود است و برای افزایش سهمیه این دارو ها برای شهرستان سیرجان پیگیری‌های زیادی انجام شده ولی متاسفانه پاسخی تا کنون داده نشده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.