×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
کمبود میزان سبوس در نان های مصرفی/نانوایی ها باید مرتب مورد بازرسی قرار گیرند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر”؛ کارگروه آرد و نان شهرستان با حضور فرماندار ویژه سیرجان، مدیرکل غله استان و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری سیرجان برگزار شد.
در این جلسه مهندس بیگلری مدیرکل غله استان از کمبود میزان سبوس در نان های مصرفی خبر داد و گفت: این میزان سبوس باید به ۵/۱۳ در صد برسد چراکه وجود سبوس در نان در سلامت مردم بسیار موثر است.
وی افزود: شرایط نانوایی ها بر اساس یک دستور العمل مشخص بررسی شده و مواد اولیه، شرایط کار و کارکنان و امتیازات هر نانوایی به دقت مورد نظر قرار می گیرند.
همچنین دکتر مکی آبادی در سخنان خود با اشاره به اینکه در بحث نان جمعیت هدف مردم هستند گفت: مردم ولی نعمتان نظام هستند و از آنجایی که به کارگروه آرد  و نان ، اداره غله، بهداشت و صنعت و معدن اعتماد کرده اند بنابراین وظیفه ماست جوابگوی اعتماد مردم بوده و نان با کیفیت سالم را در سفره های آنان تامین کنیم.
وی در ادامه افزود: در رابطه با استاندارد سازی آرد و نان شهرستان حرکتی بسیار موثر از دو سال و نیم قبل آغاز شده است  و نباید در بحث بهداشت و کیفیت نان دچار مشکل شویم. نانوایی های ما باید مرتب مورد بازرسی قرار بگیرند تا همگی درجه طلایی پخت نان با کیفیت را کسب نمایند.
گفتنی است در ادامه جلسه از مسئولینی که در بررسی و اجرای طرح سالم سازی آرد و نان شهرستان تلاش و همت به خرج داده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و پس از آن فرماندار ویژه سیرجان و کارگروه آرد و نان شهرستان همراه از چند نانوایی سطح شهر بصورت نمونه بازدید به عمل آوردند. در این بازدید نانوایی های شماره ۲و ۸ ونانوایی نان لواش مروارید درجه کیفیتی برنز را کسب کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.