×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
گوانگژو قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد

lig ghahremanan asiaبه گزارش“سیرجان خبر” در دیدار برگشت از مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (شنبه) تیم فوتبال گوانگژو اورگراند چین در ورزشگاه تیانه پذیرای اف‌سی‌ سئول کره جنوبی بود.

شاگردان مارچلو لیپی که در دیدار رفت موفق شده بودند در خانه حریف کره‌ای خود به نتیجه تساوی ۲ بر ۲ برسند، در این بازی با نتیجه یک بر یک متوقف شدند تا در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت نتیجه کار ۳ بر ۳ شود اما گوانگژو به لطف گل‌زده بیشتر در خانه حریف به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

در این بازی ابتدا گوانگژو در دقیقه ۵۸ توسط دی‌الیویرا کاردوسو الکسن تور دروازه میهمان را به لرزه درآورد ولی این برتری تنها ۴ دقیقه دوام داشت چون دژان دامیانوویچ موفق شد کار را برای اف‌سی سئول به تساوی بکشاند.

آخرین قهرمانی چینی‌ها در رده باشگاهی قاره کهن به فصل ۹۰-۱۹۸۹ در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا باز می‌گشت که تیم لیائونینگ در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ بر نیسان اف‌سی ژاپن غلبه کرد و به مقام قهرمانی آسیا رسید.

اف‌سئول در حالی به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسید که در ۴ سال گذشته ۴ تیم مختلف کره‌ای به فینال این رقابت‌ها رسیده و ۳ قهرمانی را برای این کشور شرق آسیایی به ارمغان آورده بودند.

از فصل ۰۳-۲۰۰۲ که لیگ قهرمانان آسیا راه‌اندازی شد هیچ تیم چینی تا به امروز موفق نشده بود به فینال این رقابت‌ها راه یابد ولی گوانگژو با هدایت سرمربی ایتالیایی خود به ناکامی چینی‌ها در آسیا خاتمه داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.