×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
یادواره شهدای منطقه مکی آباد و دهیادگار برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” مراسم یادواره شهدای منطقه مکی آباد و دهیادگار با حضور پرشور مردم و مسئولین و با سخنرانی سردار کاجی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در منطقه مکی آباد برگزار شد.

سردار کاجی در مراسم یادواره شهدای منطقه مکی آباد و دهیادگار اظهار داشت:برگزاری یادواره شهدا به منزله یادآوری روزهای خدایی است که باید عظمت و بزرگی شهدا را یادآور شویم و باید این نکته در یادواره های شهدا گفته شود که این جنگ بین ایران و عراق نبوده است زیرا ما در خط مقدم از ۱۳ کشور اسیر و از ۴۴ کشور غنائم بدست آوریم و این جنگ،جنگ بین اسلام و کفر بوده است.

وی در ادامه افزود:برگزاری یادواره برای شهید شناسی است تا مردم بهتر شهدا را بشناسند و بحث شهید و شهادت بسیار مهم است به گونه ای که پیامبر اکرم(ص) وسط میدان جنگ از آبرویش برای شهدا گذاشته است و در زمان جنگ احد برای شهدا و بخصوص حمزه سیدالشهدا شروع به گریه کرد و می فرمود گریه برای شهید ثواب دارد و کسی که قبر شهید را زیارت کند من به او مژده ثواب قبر امام حسین (ع) را می دهم.

این راوی دفاع مقدس در خصوص مقام شهید گفت:خدا به شهدا یک ویژگی داده است که این ویژگی در بین پیامبران نبوده است اگر پیامبر یا پیامبران از دنیا بروند حضرت عزرائیل جان پیامبر را می گیرد ولی خداوند جان شهیدان را می گیرد و شهید احتیاجی به غسل و کفن ندارد،در کشورهای غربی برای قهرمانان یا کشته های جنگ حدود ۱۰ کتاب نوشته می شود ولی در کشور ما متاسفانه بعلت کوتاهی، شهدا به مردم شناسانده نشده اند.

کاجی در خصوص برگزاری باشکوه یادواره های شهدا گفت:شهدا دارند تجلی می کنند و در ۳۰ سال پیش اگر یادواره ای برگزار می شد عده ای می خندیدند و ولی امروز مردم با حضور باشکوه خود ثابت کرده اند که پشت این انقلاب و نظام هستند و اگر بخواهیم که انقلاب ماندگار شود باید یادواره برگزار شود و شب هشتم عاشورا را برای علی اکبرهای امام خمینی(ره) مراسم و یادواره بگیریم و چندیدن کتاب در خصوص شهدا نوشته شود.

این راوی دفاع مقدس اذعان داشت:خانواده شهدا دلتان قرص باشد گرانی و ناامنی ها در کشور اثری ندارد و اگر می خواهید عاقبت انقلاب را بدانید امام صادق(ع) می فرماید مردی از قم قیام خواهد کرد و یارانی پولادین اراده دور او جمع می شوند و این انقلاب را بدست حضرت مهدی (عج) می رسانند و هر آن چه که امام (ره) اتفاق افتاده است و در آخرین سخنش اعلام کرد که اسرائیل نابود باید گردد و امروز بچه های ما به پشت دیوارهای اسرائیل رسیده اند.

وی در پایان گفت:امروز انقلاب ما و نام شهدای ما به دیگر کشورها صادر شده است و به گرانی ها و تورم توجه نکنید که توطئه دشمن است زیرا کشور ما از آزمون های سخت تری عبور کرده است و با توکل به خدا و حفظ وحدت و امید به آینده رو به جلو حرکت کنیم و این پیام شهیدان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.