×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
۲۰ پروژه توسط چین در کرمان در حال انعقاد قرارداد است

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،یوهونگ یانگ در دیدار با استاندار کرمان، با اشاره به بازدید دو روزه از میراث فرهنگی کرمان، اظهار کرد: کرمان دارای تاریخ کهن و فرهنگ درخشان است و ارزش بازدید کامل را دارد.

سفیر چین در ایران افزود: در استان کرمان مشاهده کردیم که با رهبری مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان، این استان بسیار سریع توسعه یافته که این امر سبب خوشحالی است.

آرزو می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران بیشتر رونق داشته باشد

یانگ با اشاره به اینکه توسعه کرمان نسبت به گذشته قابل توجه است، گفت: آرزو می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران بیشتر رونق داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم استاندار کرمان در ایجاد روابط بین ایران و چین، تصریح کرد: این روابط آینده باشکوهی دارد و ما شرکت دولتی و خصوصی تشکیل می‌دهیم که در ایران و به‌ویژه در کرمان، سرمایه‌گذاری کنند.

سفیر چین در ایران خاطرنشان کرد: ۲۰ پروژه توسط چین در استان کرمان در حال بررسی و یا انعقاد قرارداد است.

ایران و چین مشکلی در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارند

یانگ با اشاره به اینکه روابط ایران و چین به گذشته برمی‌گردد، افزود: این دو کشور با یکدیگر دوستی داشته و مشکلی در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ندارند.

وی دوستی بین دو ملت ایران و چین را رمز توسعه روابط دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه رؤسای جمهور ایران و چین به روابط دو کشور اهمیت زیادی می‌دهند.

سفیر چین در ایران با اشاره به ملاقات رؤسای جمهور دو کشور ایران و چین بعد از تشکیل دولت‌های جدید این کشورها، گفت: رؤسای جمهور دو کشور در مکالمات تلفنی انجام شده بر توسعه روابط ایران و چین تأکید کرده‌اند.

یانگ با بیان اینکه رؤسای جمهور ایران و چین در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به تفاهم مهمی رسیدند، تصریح کرد: مطمئن باشید دولت جدید چین در یک دوره پنج‌ساله می‌تواند رابطه با ایران را به‌نحو مطلوبی توسعه دهد.

بیش از ۱۰۰ شرکت چینی در ایران فعالیت می‌کنند

سفیر چین در ایران حجم تجاری بین ایران و چین در ۲۰۱۱، را ۴۰ بیلیون دلار عنوان کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های خارجی ایران را ترک کردند، اما شرکت‌های چینی به کار خود ادامه داده و می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت چینی در ایران فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری ایران و چین وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.