×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
‍فعال بودن واحدها منوط به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است/ اتراق در پارک‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان ممنوع است

به گزارش “سیرجان خبر” دکتر محمدجواد فدائی ظهر امروز ۱۹ مهر ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا با تشکر از همکاری و همراهی مردم و موکب‌های اربعین حسینی بیان داشت: در برگزاری مراسم اربعین حسینی تا حدی که امکان داشت و نظارت صورت گرفت، شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شده و تجمعات نگران کننده را نداشتیم.


وی افزود: در عین حال باید سخت‌گیری بیشتری برای رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم. وی افزود: متاسفانه تعداد بستری‌ها، تعداد موارد آی‌سی‌یو و بیماران نیازمند ونتیلاتور نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است و این آمارها یعنی رعایت‌ها کاهش یافته است.


دکتر فدائی ابراز داشت: در حال حاضر موارد ابتلا میان اعضای یک خانواده است، پس اعضای خانواده هم باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند تا موجب انتقال بیماری به دیگری نشوند.


استاندار کرمان گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها و گشت‌های ویژه کووید ۱۹ مرکب از نیروی قضائی، انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری بیشتر شود و فرمانداران جدیت و نظارت بیشتری صورت دهند.


وی تصریح کرد: آمار‌های کنونی نگران کننده است، در شنبه هفته گذشته ۶۷۰ بستری بیمار کرونایی در استان داشتیم و امروز به ۸۰۸ نفر رسیده و تعداد بستری آی‌سی‌یو در استان از ۱۲۷ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.
دکتر فدائی عنوان کرد: بیماران تحت دستگاه ونتیلاتور استان کرمان از ۴۱ نفر به ۷۵ نفر رسیده است، این آمارها نگران کننده هستند و تنها راه حل آن رعایت نکات بهداشتی و نظارت بیشتر است.
استاندار کرمان تصریح کرد: اگر این روند کنترل نشود، نگران آن هستیم که امکانات کافی نداشته باشیم و نتوانیم برای بیماران بستری اقدامات خوب و لازم انجام شود و در نتیجه دچار افزایش آمار فوتی‌ها شویم. درخواست ما از مردم و مسئولان این است که با جدیت رعایت نکات بهداشتی و نظارت و بازرسی‌ها را داشته باشند.


استاندار کرمان عنوان کرد: در ایام پایانی ماه صفر هیچگونه حرکت کاروانی یا پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس را نداریم و به دلیل افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و کنترل آن، بحث نظارت‌ها باید خیلی جدی‌تر و سختگیرانه‌تر باشد.


وی خواستار فعال‌تر شدن گشت ویژه کووید ۱۹ و گزارش‌های هفتگی آن شد و افزود: برگزاری جمعه بازار تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری موظف است با موارد این چنینی برخورد کند.
دکتر فدائی گفت: آرایشگاه‌ها باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کنند در غیر این صورت تعطیل می‌شوند.
وی ابراز داشت: درخواست تعطیلی دو هفته‌ای مدارس استان را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم، اما فعلا مجوز به گروه‌های بازرسی استان داده شده تا مدارس حضوری که رعایت ضوابط بهداشتی را ندارند، تعطیل شده و با فرد متخلف نیز برخورد شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ کرمان موظف است مسیرها و ساعت شلوغ اتوبوس‌ها را شناسایی و نسبت به رعایت فاصله گذاری بین مسافران در آنها اقدام کند.
همچنین در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان توسط شهرداری و نیروی انتظامی طی دو هفته آینده از اتراق در پارکها ممانعت می‌شود.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کروناویروس، الگوی درگیری بیماری خانوادگی شده و بیشتر مرگ و میرهای ناشی از بیماری ۷۰ سال به بالا را شامل می‌شود و این مراقبت بیشتر از سالمندان را می‌طلبد.


وی افزود: کرمان در هفته سوم مهر ماه ۱۸ هزار و ۹۶۶ مورد بازرسی داشته که ۶۰۲۲ مورد تذکر داده شده و ۱۲۱ مورد تعطیلی نیز صورت گرفته است.
دکتر بصیری ابراز داشت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علی‌رغم همه هشدار‌ها پایین آمده و به ۴۲٫۹ درصد رسیده و در استان کرمان هم ۴۸٫۶ درصد است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.