×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
آب رسانی به عشایر اولویت اول ماست

به گزارش“سیرجان خبر” مهندس قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور صبح امروز با حضور در سیرجان از روستاهای بخش بلورد بازدید کرد.

وی در ابتدای سفر خود با حضور فرماندار ویژه، نماینده سیرجان، معاونین فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان با عشایر کوچنده ایل رایینی دیدار و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شد.

بازدید از راه های دسترسی عشایر منطقه چهارگنبد و کلنگ زنی احداث خانه بهداشت این منطقه بخش دیگری از برنامه های سفر رییس سازمان امور عشایری کشور به بخش بلورد شهرستان سیرجان بود.
در بخش عصرگاهی بازدید از منطقه چهارگنبد، مهندس قندالی و هیات همراه از طرح مشارکتی کشاورزی واقع در تخت بنه و واحد پروار بندی و زنجیره تولید گوشت قرمز واقع در شهرک صنعتی بلورد بازدید به عمل آورده و با روند توسعه بخش کشاورزی در این مناطق آشنا شد.
بخش پایانی سفر رییس سازمان امور عشایری کشور در سیرجان اختصاص یافت برگزاری شورای عشایری شهرستان که با حضور فرماندار ویژه و جمعی از نمایندگان جامعه عشایری در فرمانداری ویژه سیرجان برگزار شد.
منصور مکی آبادی فرماندار سیرجان با اشاره به اهمیت وجود قشر عشایری در سطح شهرستان گفت: عشایر یکی از عناصر اصلی هر جامعه به حساب می آیند که با فعالیت های خود در زمینه تولیدات عشایری و دامداری می توانند بخشی از نیاز عمده شهرستان به این تولیدات را مرتفع کنند.
وی افزود: رفع مشکل عشایر بایستی دغدغه تمامی ارگان های شهرستان باشد تا این قشر زحمت کش بتوانند بدون مشکل علوفه و آب، به فعالیت خود ادامه دهند.
رییس سازمان امور عشایری کشور نیز با اشاره به بحث خشکسالی های اخیر گفت: مشکل کم آبی گردنه سختی است که باید با کمک هم از آن عبور کنیم. به عشایر این امید را می دهم که امسال، سال آبی خوبی خواهیم داشت. وی اضافه کرد: آب رسانی به عشایر جزو اولویت های اول کار ماست. همچنین مشکل علوفه عشایر به زودی مرتفع خواهد شد.
مهندس قندالی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را به بحث پنل های خورشیدی اختصاص دهیم، بخش دیگر را هم وزارت نیرو طبق تفاهمنامه موجود پرداخت خواهد کرد. انرژی خورشیدی باید در خانه های عشایر نفوذ کند.
وی خاطرنشان کرد: عشایر زیر ۵۰ سال حتما خود را بیمه کنند تا بتوانند پس از بازنشستگی از مزایای آن بهرمند گردند. همچنین طرحی را برای بیمه دام عشایر در نظر گرفته ایم با مشارکت ۸۰ درصدی دولت و ۲۰ درصدی عشایر بدین نحو که هر فرد عشایر می تواند با پرداخت ۱۲۵۰ تومان به ازای هر راس دام، دام های خود را در برابر وقوع حوادث احتمالی بیمه کند.
رییس سازمان امور عشایری کشور در خصوص این تسهیلات تاکید کرد: پولی را که از محل مدیریت بحران برای تسهیلات عشایر اختصاص می دهیم بر اساس مصوبه دولت زنجیره ای است و بانک ها ملزم به اجرای مفاد قانون در این زمینه هستند./فرمانداری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.