×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
آتش‎بس در حلب برای نجات تروریست‎هاست/ اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس ادامه سیاست‎های استعماری است

به گزارش سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‎الاسلام حسین حیدری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه با تبریک پیروزی مردم و ارتش سوریه در حلب اظهار داشت: خیلی عجیب و قابل تأمل است که سازمان ملل نه تنها اقدامی علیه تروریست‎ها انجام نمی‎دهد و به وظیفه اولیه خود هم عمل نمی‎کند، بلکه به دنبال آتش‎بس در حلب برای نجات تروریست‎هاست.

وی بیان داشت: شکست‎های پی در پی تروریست‎ها در سوریه و عراق نویدبخش پیروزی این دو کشور بر تروریست‎ها و ریشه‎کن شدن آن‎ها در منطقه است که باید این پیروزی‎ها را به مردم و ارتش عراق و سوریه تبریک گفت.

حیدری تصریح کرد: همچنین به جوامع بین‎المللی و سردمداران غرب می‎گوییم، اگر دخالت شما در کشورها و منطقه نباشد، مردم خود قادر به تأمین امنیت و پاسخگوی هر ناامنی هستند.

وی انگلیس را پیر استعمار کهن دانست و افزود: این کشور هیچ‎گاه نمی‎تواند، دست از سیاست‎های استعماری خود بر دارد بر همین اساس اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس ادامه سیاست‎های استعماری است.

حیدری عنوان کرد: اما خوب بود وزیر انگلیس می‎دانست، امروزه دیگر ایران ملت ۴۰ سال پیش نیست و هر کشوری و بیگانه‎ای قصد داشته باشد در منطقه حرفی بزند، این رجزخوانی‎ها به ضرر خود آنها تمام می‎شود.

خطیب موقت جمعه سیرجان گفت: رهبری معظم قبل از برجام آمریکا را بد عهد عنوان فرمودند و امروز جای خوشحالی است که ملت و دولت ما یک‎صدا آمریکا را مکار و بد عهد می‎دانند و این اتحاد به معنای هراس دشمن از این کار خود است که امیدواریم پاسخ لازم به آنها داده شود.

وی به برگزاری اجلاس نماز و پیام مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: باید مسؤولان و مردم در قبال این فریضه مؤثر در جامعه اقدام کنند، زیرا این وظیفه همگانی در اقامه نماز و ادای حق آن در جامعه است و اگر نماز به خوبی ادا شود، مشکلات در سطح جامعه کم می‎شود.

حیدری در ادامه از ترویج فرهنگ شیعه انگلیسی در جامعه انتقاد و خاطرنشان کرد: اخیراً عده‎ای به دنبال بدعت‎هایی مانند ترویج دهه محسنیه و این چنین مسائل هستند که باید سازمان‎های متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و مراکز دینی احساس وظیفه کنند و نگذارند هر شعار یا اقدامی خودساخته ترویج شود.

خطیب موقت جمعه سیرجان با تبریک میلاد حضرت محمد (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: دشمنان از این اتحاد مسلمانان می‎ترسند، بنابراین باید تمام مسلمانان به دنبال حفظ وحدت و یکپارچگی برای تقویت دین خدا باشند و دشمنان برای همین برای تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر برنامه دارند.

حیدری به مبحث اعمال صالح پرداخت و تصریح کرد: عمل صالح هم در فعل و هم در فاعل باید براساس ایمان باشد تا بتواند، نقش‎آفرین و در مسیر اصلاح جامعه و فرد باشد.

وی با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) افزود: وظیفه منتظران به ترتیب دعا، انتظار فرج، تجدید بیعت با حضرت در هر جمعه، علاقمند کردن دیگران به آن حضرت و اطاعت از امام باشد تا با تلاش برای رؤیت امام در اطاعت از ایشان پیش‎گام باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.